Repararea drumurilor naţionale în regie proprie, fără contractarea unor firme pentru aceste servicii de lucrări, ar aduce economii chiar de 40%, în unele cazuri, pentru bugetul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), consideră Sindicatul Drumarilor "Elie Radu" care reuneşte 4.700 de membri din cei aproximativ 7.000 de salariaţi ai CNAIR.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Dotarea districtelor cu utilaje corespunzătoare şi efectuarea lucrărilor de întreţinere a drumurilor în regie proprie este singura şansă ca România să aibă drumuri naţionale la standarde de calitate ridicate, afirmă sindicaliştii.

În primă etapă, cu banii economisiţi prin executarea lucrărilor de întreţinere în regie proprie se pot achiziţiona utilaje, iar în a doua etapă, aceştia pot fi investiţi în îmbunătăţirea şi viabilitatea infrastructurii rutiere, mai susţin reprezentanţii sindicatului.

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” a menţionat şi un caz concret prin care se poate realiza o economie importantă dacă lucrările se fac prin forţe propria ale CNAIR. 

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti, pentru repararea suprafeţei degradabile şi efectuarea de plombări ale gropilor, are un acord cadru cu o valoare de 29.364.948 (inclusiv TVA) pentru o suprafaţă de 546.858 mp. Aceleaşi lucrări, în regie proprie, se pot face la preţul de 17.067.438 lei (inclusiv TVA), la un preţ unitar de 31,21 lei/mp (TVA inclus). Economia astfel rezultată e de 40% la un singur DRDP. 

“Dacă am analiza toate economiile care s-ar înregistra la toate lucrările care au fost contractate prin lucrările multianuale pentru a fi executate de terţi am avea destule resurse financiare pentru redotarea cu echipamente, utilaje auto, precum si o eficienţă mai mare în executarea, întreţinerea în regie proprie mai a mai multor kilometri din reţeaua de drumuri”, se mai arată în comunicat.   

De asemenea, şi în analiza SWOT a CNAIR este prevăzută, la puncte slabe, dotarea insuficientă a punctelor de lucru cu utilaje şi echipamente necesare asigurării unor lucrări minime de întreţinere a infrastructurii rutiere, cu precizarea că CNAIR nu este în măsură să desfăşoare activităţi specifice de întreţinere curente, fără contractarea firmelor de profil, susţin sindicaliştii. 

De asemenea, concluziile analizei SWOT au evidenţiat necesitatea elaborării şi aprobării, conform prevederilor legale, a strategiei de dezvoltare a CNAIR pe termen scurt, mediu şi lung şi insuficienţa resurselor financiare provenite de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere curentă şi periodică.

Sindicatul consideră necesară achiziţionarea de către CNAIR a unor echipamente şi utilaje specifice pentru executarea lucrărilor de întreţinere a drumurilor în regie proprie. 

 
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.