Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Minea a declarat, marţi, că la finalul lunii iunie va fi operaţională pista 2 de pe Aeroportul Otopeni, afirmând că lungimea acesteia de 3.500 de metri a fost scurtată din cauza “covorului asflatic care are neconformităţi”, dar piloţii operează fără probleme pe lungimea actuală. El a mai declarat că este mulţumit de ritmul pe care l-a impus la aceste lucrări.
“Sunt şi piloţi care pot să opereze pe 2.200 (de metri – n.r.) în loc de 3.500, dar la sfârşitul lunii iunie această pistă va fi operaţională sută la sută şi acest prag nu va mai exista. Pista are o lungime de 3.500, din care această porţiune de 1.300 nu poate fi utilizată datorită covorului asflatic care are neconformităţi. Pentru a evita incidentele, a fost scurtată lungimea pistei, dar sunt avioane şi piloţi care operează fără probleme pe această lungime. Practic, 2.200 este o lungime absolut suficientă pentru majoritatea aeronavelor”, a spus Ionel Minea la finalul audierii sale în Comisia de transporturi din Camera Deputaţilor.
Minea susţine că reparaţiile capitale la pista 1 de pe Aeroportul Otopeni vor începe după finalizarea pistei 2: „Reparaţiile capitale la pista 1 vor fi demarate odată cu operaţionalizarea pistei 2, pentru a putea asigura operarea pe acest aeroport”.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
De asemenea, întrebat dacă este mulţumit de ce se întâmplă pe Aeroportul Otopeni în prezent, secretarul de stat a replicat: “În acest moment, de o lună şi jumătate de când sunt răspunzător de acest segment, sunt mulţumit pentru ritmul pe care l-am impus pentru toate aceste lucrări care au demarat acum, deşi ele puteau de mulţi ani, dar vă invit pe toţi acum să vedeţi cum se lucrează la pista 2”.
El a susţinut că singurele restricţii în momentul de faţă sunt impuse aeronavelor de tip Boeing 747 din cauza riscului de exfloiere a acostamentului pistei 1.
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a solicitat la începutul lunii aprilie conducerii Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) un grafic clar al lucrărilor pentru modernizarea pistei 1 a Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti (AIHCB) şi intervenţii la pista 2 pentru ca aceasta să devină operaţională pe întreaga lungime, de 3.500 m.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.