Retailerul de produse de îngrijire Sabon, parte a grupului francez Rocher, vrea să deschidă un al doilea magazin în Cluj, în trimestrul IV al anului, urmând să ajungă la o reţea de 20 de magazine la finalul anului, a declarat pentru News.ro Cristina Ivasuc, director general al Sabon Romania. Aceasta estimează o creştere cu 10% a cifrei de afaceri, de la aproximativ 8,5 milioane euro anul trecut.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În prezent avem 19 magazine, cel mai recent a fost deschis anul acesta, în Craiova, într-o zonă unde nu operam niciun magazin. Planul este să dezvoltăm reţeaua, în zonele în care nu suntem prezenţi. Vrem să fim prezenţi pe toată suprafaţa ţării”, a spus Cristina Ivasuc, director general al Sabon Romania, pentru News.ro.

În acest an, compania a deschis un magazin de tip pop-up în Craiova, primul de altfel de acest fel în toată reţeaua Sabon, urmând şi altele până la finalul anului.

Compania a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 41,9 milioane lei şi un profit net de 1,92 milioane lei.

Magazinul online generează 30% din vânzări.

Pe piaţa din România, compania Sabon este pre­zentă din 2004, ajungând între timp la o reţea de 19 magazine.

Compania deţine magazine doar în mari centre comerciale şi are şi un magazin online.

”Deţinem magazine în Bucureşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Galaţi, Sibiu, Timişoara şi Braşov. Următorul magazin pe care îl vom deschide va fi al doilea în Cluj. Este o populaţie mare acolo, este o piaţă interesantă, sunt 2-3 mall-uri, vrem să mai deschidem un magazin, la cererea clienţilor, cândva în trimestrul IV al anului”, a mai spus ea.

Investiţia într-un magazin depinde de dimeniuni, aflându-se undeva între 100.000-150.000 euro.

”Cifra de afaceri de anul trecut a fost în valoare de aproximativ 8,5 milioane euro. Profitabilitatea operationala a fost extraordinară, 18%. Iar pentru anul acesta, planul este ca cifra de afaceri să crească cu 10%, mai ales având în vedere că avem în plan să deschidem magazine noi. Este o creştere împreună cu magazinele noi, având în vedere situaţia de pe piaţa inflaţionistă. S-ar putea să avem surprize, să creştem mult mai mult. Dar având în vedere că avem foarte multe investiţii în plan, atât pe partea de tehnologizare, experienţa cu clienţii, cât şi noile magazine, care vor fi 3-4  la număr anul acesta, profitabilitatea estimăm că va scădea puţin”, a declarat Cristina Ivasuc, director general al Sabon Romania.

”Magazinul nostru online este unul foarte important. Reprezintă 30% din total vânzări, ceea ce e extraordinar, având în vedere că benchmark-ul este undeva la 10-15%, noi am ajuns la 30%”, a adăugat ea.

Reţeaua din România are circa 90 de angajaţi.

”În ceea ce priveşte clientul Sabon, dacă ne uităm la gama noastră de produse, cel mai căutat  este uleiul de duş, acesta nu lipseşte din niciun coş de cumpărături, dar şi cremele. 80% din clienţi sunt femei, iar restul bărbaţi, aceştia îşi cumpără atât pentru ei, cât şi cadou pentru doamnele lor”, a precizat ea.

Compania a lansat colecţia limitată ”Peony Fig”, care îmbină aroma floral-fructată de bujor cu smochină.

”Noi lansăm colecţii în ediţie limitată de cel puţin trei pe an. Asta înseamnă că ea e disponibilă o lună, maximum două. Am asociat colecţia şi parfumul bujorului cu zona de fashion şi am lansat o colecţie capsulă de costume elegante, pentru doamne, create de designerul Robert Ciobanu”, a precizat Cristina Ivasuc.

Primul magazin Sabon a fost deschis în 1997, în oraşul Tel Aviv din Israel. În 2016, grupul francez Yves Rocher a preluat 66% din Sabon, pentru ca doi ani mai târziu să cumpere şi restul de acţiuni.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.