Directorul general al Ryanair, Michael O'Leary, a declarat publicaţiei Financial Times că avioanele companiei nu vor zbura dacă va fi obligată să lase libere locurile din mijloc pentru a respecta regulile ”idioate” privind distanţarea socială din cauza zoronavirusului, relatează Business Insider.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Michael O'Leary a spus că propunerea ar fi total ”ineficientă”, chiar dacă experţii au propus-o, iar unele companii au acceptat-o ca modalitate de menţinere a distanţării sociale, în timp ce ţările încep să se redeschidă, iar zborurile încep să fie reluate.

O'Leary a arătat că planurile companiei de reluare a zborurilor ar fi ruinate ”de unele măsuri de distanţare socială total ineficiente, cum ar fi lăsarea liberă a locurilor din mijloc, pentru că dacă locurile din mijloc vor fi goale, nu vom relua deloc zborurile”

Acesta a spus că operatorul aerian a informat guvernul irlandez că dacă va încerca să impună o astfel de regulă ”fie guvernul va plăti pentru lcurile din mijloc, fie nu vom zbura”.

O'Leary a mai afirmat că operatorul aerian nu pote face profit cu doar câţiva oameni în avioane şi că doar prin lăsarea liberă a locurilor din mijloc nu va crea un spaţiu suficient între oameni pentru a crea o distanţare socială eficientă.

”Nu putem câştiga bani cu factori de încărcare de 66%. Chiar dacă am face acest lucru, locul din mijloc nu oferă vreo distanţare socială, aşa că este o idee idioată care nu dă oricum niciun rezultat”, a spus el.

Compania aeriană low-cost, care efectuează majoritatea curselor în Europa, este cea mai mare companie din lume în funcţie de numărul rutelor, iar în 2019 s-a plasat pe locul al cincilea la nivel global în funcţie de numărul de locuri disponibile pentru pasageri.

Dacă se impune distanţarea, s-a terminat cu călătoriile ieftine

Ideea ca avioanele să zboare fără ocuparea locurilor din mijloc a fost recomandară de analişti, iar comisarul pentru Transporturi al UE Adina Vălean a spus că va fi nevoie de reguli de distanţare socială în aeroporturi şi avioane, deşi nu a precizat dacă vor fi reguli pentru locurile din mijloc.

Operatorul aerian pe distanţe luni Emirates a anunţat în această săptămână că va lăsa libere locuri între persoane şi grupuri, la bordul avioanelor, în timp ce compania americană Delta a arătat că va lăsa goale locurile din mijloc.

Şeful Asociaţiei Internaţionale pentru Transporturi Aeriene (IATA), Alexandre de Juniac, a declarat pentru Reuters că operatorii aerieni vor fi obligaţi probabil să lase goale locurile din mijloc.

El a avertizat că măsurile de distanţare socială ar putea afecta în mod special companiile aeriene low-cost, pentru că vor obligate să mărească preţurile biletelor.

”Dacă vor fi impuse măsuri de distanţare socială, s-a terminat cu călătoriile ieftine”, a spus de Juniac.

Nu se ştie clar cât de eficientă va fi eliminarea pasagerului din mijloc pentru distanţarea socială.

Potrivit BBC, într-un avion de dimensiuni medii, ar fi nevoie de o distanţă de peste patru locuri între persoane pentru a exista distanţa recomandată de doi metri între oameni.

Experţii în domeniul sănătăţii au susţinut măsura de eliminare pe termen scurt a locului din mijloc, chiar dacă au recunoscut că ar putea să nu fie sustenabilă din punc de vedere economic, pe termen lung.

Ca şi în cazul celorlalţi operatori aerieni, zborurile Ryanair au fost decimate de impactul virusului. În luna martie, Ryanair a efectuat sub 20 de curse pe zi, respectiv sub 1% din media sa zilnică de 2.500 de curse.

O'Leary a spus că Ryanair se aşteaptă ca în luna iulie să efectueze circa 40% din zboruri, în cazul în care vor fi reluate cursele aeriene până atunci, şi că aproximativ 50%-60% din locuri vor fi ocupate.

Până în septembrie ar urma să fie funcţionale circa 80% din zboruri, dar O'Leary a avertizat că planurile ar fi ruinate dacă Ryanair nu va putea să vândă şi locurile de mijloc.

Pandemia, care a obligat deja unele companii să se închidă, va costa operatorii aerieni sute de miliarde de dolari şi ar putea duce la dispariţia curselor low-cost.

O'Leary are însă încredere în viitorul Ryanair, anticipând că traficul va reveni la normal până în vara anului 2021, compania urmând să fie avantajată şi de prăbuşirea activităţilor unor companii concurente.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.