Utilizatorii Revolut din România au realizat peste 65 de milioane tranzacţii în primele trei luni ale anului, dublu comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Suma totală a plăţilor realizate cu Revolut a crescut cu 70% faţă trimestrul I 2022 şi cu 4% faţă de trimestrul IV 2022. Suma medie cheltuită/ utilizator în primul trimestru al anului 2023 s-a diminuat uşor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (-1%), ajungând la 1.640 euro per client.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În primele trei luni ale anului 2023, românii au efectuat 65 de milioane de tranzacţii cu Revolut, dublu comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, dar volumul total al plăţilor a crescut cu 70% faţă de trim. I 2022 şi doar cu 4% faţă de ultimul trimestru al anului trecut. Raportul privind cheltuielile românilor cu Revolut în primul trimestru al anului arată o temperare a consumului şi o reorientare a bugetelor individuale ale clienţilor spre turism şi experienţe noi de petrecere a timpului liber”, arată datele aplicaţiei financiare.

Totodată, din datele agregate de aplicaţia financiară rezultă că utilizatorii apelează tot mai mult la plăţile digitale pentru a-şi achita cumpărăturile de la supermarket, pentru a plăti transportul în comun sau serviciile de ridesharing sau atunci când iau masa în oraş cu prietenii sau familia. Românii folosesc aplicaţia de la plata chiriei şi a facturii de curent electric sau cablu tv la plăţile către platforme de e-commerce sau în farmacii şi în transportul în comun. Uşurinţa de face operaţiunile cu ajutorul unui serviciu de digital banking, posibilitatea de controla şi verifica plăţile rapid, instrumentele de analiză şi management al bugetului, dar şi noile obişnuinţe deprinse în timpul pandemiei au contribuit la creşterea ratei de utilizare a super-aplicaţiei financiare.

În trimestrul I 2023, 26% dintre tranzacţiile către comercianţi au fost realizate pentru cumpărăturile de produse alimentare şi de larg consum, 17% pentru transport, iar 15% pentru divertisment. Totuşi, bugetele cele mai mari au fost cheltuite pentru divertisment (21% din totalul sumelor cheltuite cu Revolut), shopping (17%), produse alimentare şi de larg consum (14%), restaurante (10%), servicii (9%), transport (8%), turism (7%), utilităţi (5%), sănătate (4%).

Dinamica cheltuielilor şi a tranzacţiilor faţă de ultimul trimestru al anului trecut şi faţă de primul trimestru 2022 ne-a arătat că, deşi cheltuielile au fost pe un trend ascendent, clienţii au devenit mai atenţi cu banii lor, în trimestrul I 2023.

Categoriile de bugete care au continuat să înregistreze creşteri, în primele trei luni ale anului faţă de anterioarele trei luni, au fost restaurantele (+12%), utilităţile (+9%) sau cheltuielile generale (+11%), mai ales pe seama evoluţiei preţurilor. Pentru că mulţi dintre clienţi au profitat de bonusurile şi promoţiile realizate de agenţiile de turism şi de operatorii turistici în primele trei luni ale anului, turismul a înregistrat, de asemenea, o creştere de 9% faţă de trim. IV 2022. Sezonalitatea a influenţat şi ea anumite categorii de bugete - transporturile au avut o creştere modestă de 1%, în timp ce serviciile de sănătate au înregistrat un progres de 6%, pe fondul sezonului rece.

”Dacă rămânem la o perspectivă de ansamblu, datele analizate de Revolut indică un trend general pozitiv al cheltuielilor din trim. I 2023 faţă de trim. I 2022, dar o stagnare sau chiar un regres faţă de ultimele trei luni ale anului trecut. Studiul arată o scădere a cheltuielilor pentru cumpărături/ shopping cu 4% faţă de trimestrul IV al anului anterior, dar o creştere de aproape 70% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. De altfel, comparaţia cu trim. I 2022 ne arată că toate categoriile de bugete au avut creşteri cuprinse între 43% (utilităţi) şi 100% (turism) în primul trimestru al acestui an. Această evoluţie este susţinută, pe de o parte, de creşterea preţurilor în general, la toate mărfurile, pe de altă parte de dinamica bazei de clienţi pe piaţa locală”, arată datele companiei.

La nivelul tranzacţiilor efectuate în perioada ianuarie - martie 2023, preferinţa românilor pentru utilizarea Revolut ca modalitate de plată obişnuită, de zi cu zi, rămâne o constantă. Peste 17 milioane de tranzacţii (26%) au fost înregistrate în supermarketuri sau magazine alimentare.

Un client Revolut a efectuat cel puţin 8 tranzacţii cu Revolut pentru a plăti coşul obişnuit cu alimente şi produse de larg de consum. Pe locul următor, cu 17%, se află tranzacţiile din categoria transport, iar pe locul al treilea divertismentul (13% din tranzacţiile totale).

În privinţa categoriilor de comercianţi, pe primul loc se menţin magazinele alimentare şi supermarketurile cu 21% din totalul tranzacţiilor şi 13% din suma totală a plăţilor. Pe poziţia a doua se află restaurantele, barurile şi cafenelele (6% din tranzacţii şi 5% din suma totală a plăţilor), pe a treia poziţie fiind benzinăriile (după suma totală a plăţilor, cu 4%) respectiv fast-food-urile (după numărul de tranzacţii realizate, cu 6%). În top 10 au mai intrat, după valoarea totală a plăţilor: hotelurile, motelurile şi resorturile, magazinele de articole vestimentare, comercianţii de mărfuri generale, furnizorii de utilităţi, retaileri de electronice, agenţiile de turism şi tur-operatorii. După numărul de tranzacţii realizate, în top 10 comercianţi sunt benzinăriile, farmaciile, operatorii de servicii de telecomunicaţii.

În medie, un client român al băncii digitale Revolut a realizat plăţi cu cardul sau aplicaţia financiară în valoare de 1.641 euro, în primul trimestru al anului 2023, o valoare în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai mare sumă cheltuită de un client, în perioada menţionată, a fost pentru turism (în medie, 1.136 euro per client), în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022 şi în stagnare faţă de trim. IV 2022 (+1%).

De asemenea, românii au continuat să aloce o sumă importantă divertismentului (1.082 euro în medie per client), în creştere cu 16% faţă de trim. I al anului trecut şi în uşoară evoluţie (+2%) faţă de trim. IV 2022. Bugetul individual alocat produselor alimentare a fost, în medie, de 480 euro per client, în primele trei luni ale anului, în creştere cu 2% faţă de trim. I 2022, dar în scădere cu 7% faţă de trimestrul precedent. În privinţa transportului, bugetul individual al unui client mediu Revolut a fost de 272 euro, în creştere cu 6% faţă de primul trimestru al anului trecut, dar în scădere cu 2% faţă de trimestrul anterior.

La nivelul bugetului individual de cheltuieli, categoria cu cea mai mare scădere în trim. I 2023 faţă de trimestrul precedent a fost shopping-ul (-7%), iar comparativ cu primul trimestru al anului trecut, utilităţile (-4%). În general, dinamica bugetelor la nivel individual ne arată o restrângere a cheltuielilor cu alimentele, îmbrăcămintea, bunurile de larg consum, produsele de folosinţă îndelungată sau cu utilităţile şi un apetit crescut pentru achiziţiile legate de experienţele de socializare, călătorii, petrecerea timpului liber. Acest trend este confirmat şi de rezultatele unui studiu realizat de Revolut alături de compania de cercetare Dynata, la începutul anului, care arăta că, indiferent dacă fac cheltuieli din egoism sau din altruism, românii sunt la fel de fericiţi. Cinci din zece români declarau că sunt mai fericiţi să cheltuiască pentru nevoile proprii decât pentru alte persoane sau pentru experienţe alături de prieteni şi de cei dragi. Cu toate acestea, cheltuielile făcute pentru experienţele alături de familie îi fac mai fericiţi pe respondenţii la acest studiu Revolut  mai mult decât dacă ar cumpăra obiecte/ produse (21% vs 7%).

Revolut este prima aplicaţie financiară care ajută utilizatorii din toată lumea să îşi folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 28 milioane de clienţi din lume, din care mai mult de 2,7 milioane din România, folosesc serviciile inovatoare Revolut pentru a realiza peste 330 de milioane de tranzacţii pe lună.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.