Retailerul german Metro a propus divizarea grupului, prin listarea separată a diviziei de comerţ en-gros şi de alimente, în timp ce afacerile cu aparatură electronică de consum ar urma să rămână în actuala companie, informaţii care au dus miercuri la creşterea acţiunilor grupului cu 8%, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit Metro, o astfel de măsură ar deschide noi perspective de dezvoltare şi ar creşte valoarea acţiunilor, întrucât ar permite celor două companii să se concentreze pe activităţile proprii. De asemenea, ar fi create şi posibilităţi pentru achiziţii.

”Este viitorul pas logic în transformarea grupului Metro. În ultimele săptămâni am luat toate măsurile de pregătire posibile şi suntem convinşi că se poate face”, a spus directorul general al Metro, Olaf Koch, într-o conferinţă cu jurnaliştii.

Acţiunile Metro au crescut miercuri cu 8% în urma informaţiilor şi se îndreaptă spre cel mai mare avans înregistrat într-o singură zi din mai mult de doi ani.

Metro este al patrulea mare retailer din Europa şi deţine reţeaua Media-Saturn, pentru electronice de consum, şi hipermarketurile Real.

Grupul a trecut în ultimii ani printr-un program de restructurare, iar recent a vândut magazinele universale Kaufhof şi afacerile cash and carry din Vietnam.

Planul de divizare, prin care acţionarii vor primi câte o acţiune la noua companie şi câte una la compania existentă, pentru fiecare titlu deţinut în prezent, necesită aprobarea conducerii şi a consiliilor de supraveghere.

Metro a precizat că acţionarii principali, Haniel, Schmidt-Ruthenbeck şi Beisheim, au indicat că ar susţine planul, care ar urma să fie finalizat până la jumătatea anului 2017.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.