Unul dintre cele mai aşteptate evenimente de cumpărături din România, Black Friday, s-a încheiat cu o creştere de 30% în acest an, faţă de ediţia de anul trecut, în condiţiile în care peste 5000 de magazine online au avut promoţii, potrivit datelor publicate marţi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele mai multe vânzări au fost realizate din categoriile de produse pentru casă şi îngrijirea casei, electrocasnice mici, îngrijire personală, fashion, televizoare, telefoane, anvelope şi jucării.

”Anul acesta modalităţile de livrare au fost diversificate, astfel peste 70% dintre cumpărători au optat pentru livrare prin curier si 30% în showroom sau oficii poştale. Aproape 35% dintre cumpărători au plătit cu cardul procent în creştere comparativ cu anul trecut când o treime dintre comenzile făcute au fost achitate cu cardul”, se arată în raport.

Totodată, peste 74% dintre români au vizualizat şi cumpărat produsele de pe dispozitivele mobile. 26% dintre comenzile plasate de Black Friday au fost din mediul rural, procent în creştere comparativ cu anul trecut.

”Ne dorim ca cei din mediul rural, din oraşele mici şi persoane din zone defavorizate să beneficieze de avantajele comerţului online şi anume de varietatea mare de produse, preţuri şi servicii mai bune, pe care le pot compara în mod transparent. Black Friday este cel mai aşteptat moment pentru cumpărături, un eveniment pentru care companiile au investit atât înainte, în timpul, cât şi după, mobilizând forţă de muncă pe parcursul weekendului dar şi pe parcursul nopţii”, a spus director executiv al ARMO, Florinel Chiş.

Conform datelor ARMO, luni 19 octombrie, peste 50% dintre comenzi au fost livrate sau erau în curs de livrare. Valoarea medie a unei comenzi a variat între 800 lei şi 1600 lei.

“Am intuit că oamenii vor folosi mobilul mai mult ca în orice alt Black Friday pentru a căuta cele mai bune dealuri şi a face cumpărături. Astfel, aproximativ 83% dintre vizitatorii site-ului fashionup.ro au venit de pe mobil, în creştere cu 20% faţă de anul trecut. În ceea ce priveşte numărul tranzacţiilor din mobil, acestea au avut o pondere de 75% comparativ cu 63% în 2017”, a spus un director din cadrul FashionUp, Mira Anghelescu.

La AVstore au fost înregistrate vânzări considerabil mai mari în acest an în comparaţie cu luna noiembrie 2017, respectiv comenzi în valoare de 6.5 milioane de lei, o creştere de aproximativ 70% atât în numărul de vizitatori cât şi în valoarea comenzilor, potrivit lui Bogdan Ştefan, Managing Partner AVstore.

”Am reuşit acest lucru datorită extinderii portofoliului cu nume importante din industria Hi-Fi – NAIM, Monitor Audio, KEF sau Pro-Ject, datorită vânzărilor foarte bune înregistrate împreună cu partenerii noştri tradiţionali – SENNHEISER, SONY, Audio-Technica, SVS, DEVIALET, DENON sau Cambridge Audio, dar şi ca urmare a creşterii notorietăţii magazinului nostru în lumea pasionaţilor de muzică, filme şi jocuri. În topul vânzărilor s-au aflat căşti, boxe, amplificatoare integrate, boxe active, subwoofere şi televizoare,” a declarat Bogdan Ştefan.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.