Subsidiara din România a băncii austriece Raiffeisen Bank a anunţat miercuri că a a înregistrat anul trecut o creştere de 9% a profitului net, până la 491 milioane de lei, în condiţiile în care activele băncii au crescut cu 8%, până la 36,1 miliarde lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Motorul principal al acestei evolutii pozitive au fost din nou creditele acordate clientilor, care au crescut in valoare neta cu 8%, de la 19,8 miliarde lei (sfarsitul lui 2016), pana la 21,4 miliarde lei in 2017”, se arată în comunicat.

Rentabilitatea capitalului a fost de 15,8%, bazata pe un model sustenabil de crestere organica, potrivit băncii. Soldul creditelor acordate persoanelor fizice a crescut cu 9%, cele acordate IMM-urilor cu 11%, în timp ce creditarea companiilor medii şi mari a avansat cu 10%, potrivit preşedintelui şi directorului general al băncii, Steven van Groningen.

“Suntem foarte mulţumiţi de evoluţia creditelor noi în 2017, care au crescut cu 19% faţă de 2016 şi s-au ridicat la 13,6 miliarde lei. Aproape 60% dintre acestea au fost acordate antreprenorilor locali şi companiilor mari, în creştere cu 21% faţă de anul anterior”, a spus Steven van Groningen, în cadrul comunicatului.

Structura portofoliului de credite a rămas în 2017 stabilă, 57% din credite fiind acordate persoanelor fizice şi 43% companiilor. Creditele pentru investiţii, finanţarea comerţului şi a capitalului circulant, finanţarea unor proiecte de anvergură şi colaborarea cu Fondul European de Investiţii (programul COSME) au contribuit la această evoluţie, potrivit băncii.

”În anul 2017, Raiffeisen Bank a acordat persoanelor fizice credite noi de nevoi personale şi achiziţii de locuinţe în valoare de peste 4,7 miliarde lei, în creştere cu 16% faţă de 2016”, se arată în comunicat.

Totodată, intrările de sume în conturile curente au stat la baza creşterii cu 13% a soldului depozitelor de la clienţi, de la 26,4 miliarde lei la finalul anului 2016, până la 29,7 miliarde lei în 2017. Serviciul de private banking administrează active de peste 5,6 miliarde de lei pentru clienţii săi care apelează la servicii de consultanţă, instrumente financiare şi servicii conexe.

“Ne bucurăm de surse de finanţare variate, care ne vor permite şi în viitor să finanţăm economia în mod responsabil şi sustenabil. Nivelul de capitalizare este de asemenea unul solid, cu o rată de solvabilitate de 15,9% în decembrie 2017”, a adăugat Steven van Groningen.

Veniturile băncii s-au situat la 2,044 miliarde lei în 2017, în creştere uşoară faţă de anul precedent, când au fost de 2,034 miliarde lei, excluzând veniturile de 95 milioane lei din tranzacţia VISA. Evoluţia ascendentă a veniturilor nete din dobânzi a continuat în 2017, +4% faţă de 2016, uşor sub ritmul creşterii portofoliului de credite, potrivit băncii.

Cheltuielile operaţionale ale băncii au crescut cu 7% în 2017, până la 1,208 miliarde lei.

”Comportamentul de plată al clienţilor s-a îmbunătăţit în 2017, atât în rândul populaţiei, cât şi al companiilor. Costul riscului în termeni comparabili (fără evenimente nerecurente în ambele perioade) s-a redus cu aproximativ 25% faţă de 2016. Aceste evoluţii pozitive se regăsesc şi în profilul calitativ al portofoliului de credite, rata creditelor neperformante scăzând cu mai mult de doua puncte procentuale, de la 8,2% în 2016, până la 6% în 2017”, se arată în comunicat.

Taxele şi impozitele directe şi indirecte suportate de bancă în anul 2017 au fost în valoare totală de peste 400 milioane lei. Numarul de clienţi persoane fizice a rămas relativ constant în 2017 faţă de anul precedent, la 2 milioane. Banca are de asemenea aproximativ 100.000 de IMM-uri şi 5.600 de corporaţii în portofoliu.

”Raiffeisen Bank avea la finalul anului 2017 peste 475.000 de clienţi activi în mediul online (mobile banking şi internet banking), cu o creştere de aproape 100% a clienţilor Smart Mobile. În 2017, clienţii băncii au făcut peste 16 milioane de tranzacţii online”, se arată în comunicat.

La sfârsitul anului 2017, banca avea 5.190 de angajaţi, o scădere uşoară faţă de anul anterior (5.235 în 2016), iar reţeaua băncii numără 451 de unităţi (478 în 2016), peste 1.000 de ATM-uri, 19.000 de POS-uri şi 189 maşini multifuncţionale.

La finalul anului 2016, Raiffeisen Bank ocupa locul patru în topul băncilor din România, cu o cotă de piaţă de 8,49%, după BCR, Banca Transilvania şi BRD.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.