Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a publicat în dezbatere un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj – Focşani”, lucrare de utilitate publică de interes national. Potrivit documentului, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 10.961.899.000 lei, din care partea de construcţii montaj este de 9.344.888.000 lei, lungimea totală a tronsonului de cale ferată fiind de 143,23 km, linie dublă, electrificată.
”Reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj – Focşani face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT – Axa prioritară (AP) 1 – Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN–T şi a transportului cu metroul, Obiectivul specific (OS) 12 creşterea mobilităţii pe reţeaua feroviară TEN – T centrală ), actualizat prin H.G. nr. 1312 din 30 decembrie 2021 în Programul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021- 2030. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA): 10.961.899.000 lei. Durata de execuţie a investiţiei: 36 luni”, se arată în proiectul de act normativ.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), Programul Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
Durata de execuţie a investiţiei este de trei ani.
Beneficiarul investiţiei este CFR SA.
Lungimea totală a tronsonului de cale ferată este de 143,23 km, linie dublă, electrificată
Pe traseul de cale ferată Ploieşti Triaj (exclusiv Ploieşti Triaj) – Focşani (exclusiv Focşani) sunt în exploatare 7 staţii şi 8 halte de mişcare: staţia Ploieşti Sud, staţia Ploieşti Est, Valea Călugărească H.M., Cricov H.m., Inoteşti H.m., staţia Mizil, Săhăteni H.m., staţia Ulmeni, staţia Buzău, Boboc H.m., Zoiţa H.m., staţia Râmnicu Sărat, Sihlea H.m., staţia Gugeşti şi Coteşti H.m.
”Obiectivele generale ale implementării proiectului vizează modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional, prin:
- Introducerea instalaţiilor de centralizare electronică în staţii şi linie curentă şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS nivel 2;
- Reconfigurarea în plan a traseului, cu îmbunătăţirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creşterea vitezei maxime de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi respectiv minim 160 km/h pentru trenurile de călători;
- Modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
- Asigurarea condiţiilor de interoperabilitate privind sarcina admisă pe osie şi gabaritul de liberă trecere;
- Reabilitarea lucrărilor de artă, în conformitate cu recomandările expertizelor tehnice şi a dimensionării hidraulice corespunzătoare debitelor de calcul cu probabilitatea de 1% stabilite prin Studiul Hidrologic şi scoaterea de sub efectul inundaţiilor pe zonele inundabile;
- Reabilitarea construcţiilor civile din staţii, cu accent pe îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie, a accesibilităţii persoanelor cu mobilitate redusă, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru personalul de exploatare a căii ferate;
- Modernizarea instalaţiilor de telecomunicaţii feroviare;
- Lucrări de protecţia mediului”, se precizează în nota de fundamentare.
Comparativ, vitezele maxime de circulaţie a trenurilor, înscrise în livretele de mers 2019/2020 sunt:
- la trenurile de călători
- 90 km/h pe tronsonul Ploieşti Triaj – Ploieşti Sud;
- 80 km/h pe tronsonul Ploieşti Sud – Buzău;
- 100 km/h pe tronsonul Buzău – Râmnicu Sărat;
- 80 km/h pe tronsonul Râmnicu Sărat – Focşani;
- la trenurile de marfă
- 70 km /h în ambele sensuri pe tronsonul Ploieşti Triaj – Ploieşti Sud;
- 50 km /h în ambele sensuri pe tronsonul Ploieşti Sud – Focşani.
Între efectele acestei investiţii sunt: reducerea duratei de călătorie (economii de timp pentru publicul călător), creşterea cu circa 60% a vitezei tehnice a trenurilor de marfă, crearea barierelor împotriva zgomotului cauzat de traficul feroviar pe toată lungimea de traseu amplasat în vecinatatea zonelor urbane locuite, fluidizarea circulaţiei rutiere, prin eliminarea unei treceri la nivel cu calea ferată şi construirea unui pasaj rutier denivelat, precum şi creşterea gradului de siguranţă în exploatare, prin modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată care rămân în exploatare.
Linia de cale ferată Ploieşti Triaj (Cap Y, km ex 56+300) – Focşani (Cap X, km ex 197+569) este situată în Sud – Estul ţării, traversează trei judeţe: Prahova, Buzău şi Vrancea şi este administrată de Sucursalele Regionale de Căi Ferate Bucureşti şi Galaţi.
Zona de linie c.f. Ploieşti Sud – Valea Călugărească (inclusiv) şi Ploieşti Sud – Ploieşti Vest este administrată de Sucursala Regionala CF Bucureşti, iar zona Valea Călugărească – Focşani este administrată de Sucursala Regională CF Galaţi.
Reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj – Focşani face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT – Axa prioritară (AP) 1 – Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN–T şi a transportului cu metroul, Obiectivul specific (OS) 12 creşterea mobilităţii pe reţeaua feroviară TEN – T centrală ), actualizat prin H.G. nr. 1312 din 30 decembrie 2021 în Programul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021- 2030.
Linia de cale ferată Ploieşti Triaj (Cap Y) – Focşani (Cap X) este situată pe ruta Coridorului IX Pan – European, parte componentă a reţelelor AGC (Acordul european privind marile linii internaţionale de cale ferată), AGTC (Acordul european privind marile linii de transport internaţional combinat şi instalaţii conexe) şi T.E.R. (Calea Ferată Trans-Europeană) şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, care preia traficul internaţional european de pe cele două coridoare centrale aflate pe teritoriul României şi face legătura cu Coridorul Rhin – Dunăre (fost Coridor IV) cu ţările din Sud – Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din Nord – Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.