Profitul net al BRD Groupe Société Générale a scăzut în primul trimestru cu circa 7%, la 218,11 milioane lei, de la 233,28 milioane lei în perioada similară din 2020, în timp ce veniturile nete din dobânzi au scăzut la 473,67 milioane lei, de la 512,74 milioane lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Grupul BRD, din care face parte banca, a raportat în primul trimestru al anului un profit net de 222 milioane lei, în scădere cu 8% faţă de 241 milioane lei în primul trimestru al anului 2020.

“Economia României a evoluat peste aşteptări în trimestrul patru al anului 2020, produsul intern brut anual înregistrând o scădere mai puţin pronunţată în comparaţie cu estimările iniţiale. Pe plan sanitar, campania de vaccinare progresează, stabilind premisele pentru o situaţie controlată. În cazul în care consecinţele directe ale pandemiei se diminuează şi, în acelaşi timp, se asigură o tranziţie lină către neutralizarea măsurilor de sprijin, anul 2021 va fi, probabil, un an mai bun pentru economia României. În pofida măsurilor restrictive încă în vigoare pentru combaterea celui de-al treilea val al pandemiei, BRD marchează un început de an solid. Creditele nou-acordate persoanelor fizice au crescut semnificativ, iar creditarea companiilor a fost impulsionată de finanţarea dinamică a IMM-urilor. De asemenea, am acordat cel mai mare credit verde de până acum din România, o dovadă a obiectivului nostru de a contribui la dezoltarea unei lumi mai durabile. În paralel, adoptarea instrumentelor digitale a continuat să accelereze, cu o creştere anuală de 22% a numărului de clienţi care utilizează în mod activ canalele la distanţă. Ca atare, BRD a obţinut în primele trei luni ale acestui an o performanţă care demonstrează adaptabilitatea modelului său de afaceri şi adecvarea măsurilor întreprinse ca răspuns la criză. Venitul net bancar a fost rezilient în ciuda scăderii semnificative a ratelor de dobândă, în timp ce costurile au fost controlate strict, fără a afecta investiţiile strategice. Bazându-se pe fundamente puternice, BRD este pe deplin capabilă să îşi susţină în continuare atât clienţii, cât şi redresarea economiei româneşti”, a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Creditele nou-acordate persoanelor fizice au crescut cu 9% în dinamică anuală, bazându-se atât pe creşterea puternică a creditelor de consum (+19%) cât şi a creditelor imobiliare, în afara programelor guvernamentale (plafonul alocat prin programul Noua Casă nefiind disponibil până la finalul primului trimestru). Portofoliul de credite acordate companiilor a înregistrat un avans robust de 7,8% faţă de finalul lunii martie 2020, determinat de finanţarea dinamică a IMM-urilor (+19,4% în dinamică anuală, inclusiv leasing). Materializând expertiza şi angajamentul puternic pentru finanţarea durabilă şi cu impact pozitiv, BRD a structurat cel mai important credit verde acordat până acum în România, în valoare de 1,25 miliarde lei.

Creşterea anuală a depozitelor retail a atins 10,1% în dinamică anuală, beneficiind în continuare de înclinaţia solidă spre economisire declanşată de pandemie. Depozitele companiilor au înregistrat un avans puternic (+8,1% în dinamică anuală), determinat în principal de creşterea de două cifre a resurselor IMM-urilor (+11,2% în dinamică anuală).

În paralel, un ritm puternic de revenire este vizibil în activitatea de administrare a activelor, valoarea acestora atingând 4,61 miliarde lei la finalul lunii martie 2021, în creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ducând la o cotă de piaţă de 19,4% (+1,5 puncte procentuale faţă de finalul primului trimestru al anului 2020). Mai mult, BRD a intermediat 53% din cea de-a treia emisiune de obligaţiuni de stat româneşti adresată persoanelor fizice, în cadrul programului Fidelis.

Adoptarea accelerată a instrumentelor digitale este reflectată de creşterea puternică a numărului de utilizatori activi unici ai aplicaţiilor de mobile şi internet banking (763.000 la finalul lunii martie 2021, mai mult cu 22% în dinamică anuală) şi de creşterea rapidă a numărului de tranzacţii prin intermediul canalelor electronice, +45% în dinamică anuală în primul trimestru al anului 2021. Gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor a atins un nivel foarte ridicat, 99% din tranzacţiile companiilor mari şi 96% din tranzacţiile IMM-urilor fiind realizate prin canale digitale.

Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD a atins 759 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, cvasi stabil în comparaţie cu nivelul din primul trimestru al anului 2020 (-1% an/an, de la 767 milioane lei în primul trimestru al anului 2020). Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 7,4% în primul trimestru al anului 2021, fiind afectate de ratele de piaţă mici în primul trimestru al anului (media ratei ROBOR la 3 luni în primul trimestru al anului 2021 fiind de 1,65% faţă de 3,03% în primul trimestru al anului 2020).

Presiunea asupra veniturilor nete din dobânzi a fost compensată de performanţa mai bună a veniturilor nete din comisioane şi a altor venituri bancare. Veniturile nete din comisioane au înregistrat un avans de 1,3% în comparaţie cu primul trimestru al anului 2020, susţinut de o contribuţie mai mare din activitatea pe piaţa de capital şi de o activitate tranzacţională sporită.

Cheltuielile operaţionale au totalizat 438 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, +1,9% excluzând contribuţia mai mare la Fondul de Garantare a Depozitelor şi Fondul de Rezoluţie (49,4 milioane lei recunoscută în întregime în primul trimestru al anului 2021, în comparaţie cu 43,3 milioane lei în 2020).

Cheltuielile cu personalul s-au redus cu 5,1% în dinamică anuală în primul trimestru al anului 2021, ca urmare a creşterii automatizării şi a câştigurilor de productivitate. Cheltuielile care nu ţin de personal au fost determinate de accelerarea investiţiilor în transformarea digitală şi de costurile sanitare excepţionale, în timp ce alte cheltuieli au rămas sub control strict.

Înglobând toate cele de mai sus, profitul net al Grupului BRD a atins 222 milioane lei în primul trimestru al anului 2021, faţă de 241 milioane lei în primul trimestru al anului 2020. Rentabilitatea capitalurilor proprii s-a situat la un nivel ridicat de o singură cifră (9% în primul trimestru al anului 2021 faţă de 11,8% în primul trimestru al anului 2020, scăderea fiind determinată în mare măsură de baza de capital mai mare).

BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de 569 de unităţi. Banca ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,5 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 30,000 POS şi aproape 1.400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii martie 2021, de 63,2 miliarde lei.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 133.000 de angajaţi în 61 de ţări şi peste 30 de milioane de clienţi, persoane fizice, companii şi investitori instituţionali, în întreaga lume, în trei activităţi-cheie: Retail banking în Franţa; Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii;  Global Banking şi Soluţii pentru Investitori.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.