Compania Free Now, anterior mytaxi, parte a celei mai mari platforme europene de mobilitate deţinută de Daimler şi BMW, a anunţat vineri că a primit aviz tehnic permanent ca operator al platformei digitale de transport alternativ de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Cea mai nouă aplicaţie de taxi şi ridesharing din România, lansată la finalul anului trecut, a parcurs într-un timp foarte scurt toate etapele necesare pentru conformarea la noua legislaţie de ridesharing introdusă în România prin OUG nr.49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto", precizează compania.

Clever, parte din acelaşi grup, a obţinut deja avizul tehnic, fiind prima platformă cu licenţă definitivă conform noii legislaţii.

”Chiar dacă Free Now a intrat recent pe piaţa din România, am depus toate eforturile pentru asigurarea cât mai rapidă a cadrului de funcţionare prevăzut de legislaţie, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul Clever. Astfel, cei peste un milion de români care au călătorit numai anul trecut cu Free Now şi Clever pot folosi în continuare aceleaşi servicii de taxi şi ridesharing cu care s-au obişnuit, fără nicio întrerupere”, a spus Anca Gherle, Public Affairs Manager la Clever / Free Now.

Potrivit noii legislaţii, termenul limită pentru obţinerea avizelor este de 1 februarie pentru toate aplicaţiile de transport alternativ care operează în România. Acelaşi termen se aplică şi şoferilor de transport alternativ care trebuie să obţină, la rândul lor, o autorizaţie de funcţionare de la agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române din judeţul sau municipiul de care aparţin şi să se asigure că îndeplinesc o serie de condiţii prevăzute de lege.

Peste 60% dintre şoferii activi de transport alternativ pe platformele Clever şi Free Now sunt autorizaţi

”De azi, şoferii pot veni să semneze contractul de afiliere la Free Now şi să depună toate actele. Cei care încă nu au demarat procesul de obţinere a autorizaţiei trebuie să facă acest lucru cât mai rapid, obţinerea tuturor documentelor putând dura chiar şi câteva săptămâni. Dacă nu se încadrează în termen nu vor mai putea prelua comenzi începând din 1 februarie, iar fiecare zi în care nu vor putea lucra va însemna venituri considerabil mai mici pentru ei”, a mai spus Anca Gherle.

În prezent, peste 60% dintre şoferii activi de transport alternativ pe platformele Clever şi Free Now sunt autorizaţi conform legii şi vor putea prelua comenzi şi după 1 februarie. Compania oferă un bonus tuturor şoferilor care prezintă dosarul complet în această perioadă.

”Ne dorim ca toţi sau aproape toţi şoferii noştri de ridesharing să fie licenţiaţi în termen, aşa încât, chiar dacă nu există tarif dinamic atunci când cererea depăşeşte oferta, pasagerii să nu aibă un timp mai mare de aşteptare a comenzii sau dificultăţi în a găsi o maşină”, spune Public Affairs Managerul Clever / Free Now.

Platformele Clever şi Free Now au în prezent peste 30.000 de şoferi înregistraţi în toată ţara, atât pentru serviciile de taxi, cât şi pentru cele de transport alternativ, care au realizat în 2019 peste 30 de milioane de curse.

Free Now a fost fondată sub numele de mytaxi, în iunie 2009, şi a fost prima aplicaţie de taxi din lume care a stabilit o legătură directă între pasagerii şi şoferii de taxi. În iulie 2019, aplicaţia mytaxi a devenit Free Now. Compania are 14 milioane de pasageri şi peste 100.000 de şoferi şi este acum unul dintre cei mai importanţi furnizori de mobilitate urbană din Europa.

Din februarie 2019, compania face parte din joint venture-ul dintre BMW şi Daimler, şi are astăzi o echipă de peste 700 de angajaţi care lucrează în 26 de birouri internaţionale, furnizând servicii în peste 100 de oraşe europene.

Principalii competitori ai companiei, în România, sunt Uber, Bolt şi Yango.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.