Nike a anunţat marţi o colaborare cu Skims, brandul de lenjerie modelatoare fondat de Kim Kardashian, pentru a lansa o nouă linie de îmbrăcăminte sport. Gigantul american al articolelor sportive încearcă astfel să atragă un număr mai mare de femei şi să concureze mai eficient cu branduri precum Lululemon, Alo Yoga şi Vuori, relatează CNBC.
Noua colecţie, denumită NikeSKIMS, va include articole vestimentare, încălţăminte şi accesorii. Prima colecţie va fi lansată în această primăvară, iar o extindere globală este planificată pentru 2026. Deocamdată, nu au fost oferite detalii despre designul produselor sau despre articolele incluse în colecţia iniţială, iar anunţul Nike a fost însoţit doar de un grafic cu logo-ul noii mărci.
Colaborarea cu Skims, brand creat de Kim Kardashian împreună cu antreprenorul suedez Jens Grede, vine într-un moment în care Nike încearcă să recâştige cota de piaţă pierdută în faţa noilor competitori şi să atragă mai multe femei în rândul clienţilor săi.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Prin asocierea cu Skims, Nike îşi creează o punte către consumatoarele care aleg în prezent branduri precum Lululemon, Alo Yoga şi Vuori, care se concentrează mai mult pe segmentul feminin decât Nike. În trecut, compania a declarat că aproximativ 40% dintre clienţii săi sunt femei, însă majoritatea brandurilor de îmbrăcăminte preferă să aibă un public majoritar feminin, deoarece femeile tind să cumpere mai des şi să cheltuie mai mult pe articole vestimentare. Această diferenţă a permis competitorilor să câştige teren pe piaţa îmbrăcămintei sportive, oferind în acelaşi timp o oportunitate de creştere pentru Nike, care în anul fiscal 2024 a generat doar 28% din veniturile sale din vânzarea de îmbrăcăminte.
Pentru a-şi consolida poziţia în rândul femeilor, Nike a lansat şi o campanie publicitară axată pe sportive, în timpul Super Bowl-ului, prima sa reclamă la acest eveniment după mai multe decenii.
Campania, intitulată ”So Win”, prezintă sportive precum gimnasta Jordan Chiles şi vedetele WNBA Caitlin Clark şi Sabrina Ionescu. Spotul subliniază provocările cu care s-au confruntat femeile în sport şi le îndeamnă să câştige, în ciuda restricţiilor şi prejudecăţilor.
Noua strategie a Nike, sub conducerea CEO-ului Elliott Hill, pune un accent clar pe atragerea sportivelor şi pe valorificarea entuziasmului din jurul sportului feminin. Pe lângă consolidarea prezenţei în segmentul feminin, parteneriatul cu Skims aduce o oportunitate de inovaţie pentru Nike, care a fost criticată recent pentru lipsa de noutăţi şi pentru repetarea aceloraşi modele tradiţionale, ce nu mai rezonează la fel de bine cu consumatorii.
Pentru Skims, un brand evaluat la 4 miliarde de dolari, parteneriatul cu Nike şi accesul la infrastructura sa de producţie şi dezvoltare reprezintă o oportunitate majoră de creştere. Deşi alte branduri de lenjerie, precum Victoria’s Secret, au încercat fără succes să se extindă în zona îmbrăcămintei sport, Skims ar putea avea mai mult succes cu sprijinul Nike.
Această colaborare este benefică şi în contextul unei posibile listări la bursă, pe care Skims o ia în considerare. O astfel de mişcare ar putea convinge mai uşor investitorii, mai ales într-un climat economic incert, marcat de îngrijorări legate de tarife, inflaţie persistentă şi reducerea cheltuielilor discreţionare.
Jens Grede a declarat anterior că Skims merită să fie o companie publică, însă, într-un interviu acordat WWD în decembrie, a menţionat că încă nu s-a luat o decizie finală privind listarea la bursă.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.