Românii care fac achiziţii online cu cardul de credit plătesc sume duble atunci când achită contravaloarea produselor în rate, alegând produse de valoare mai mare, în special în noiembrie, de Black Friday, când cei mai mulţi optează pentru rate pe 12 luni, iar suma medie în astfel de cazuri s-a ridicat la 750 de lei anul trecut, potrivit datelor Netopia mobilPay.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Valoarea totală a tranzacţiilor în rate procesate de companie anul trecut a cumulat circa 10% din totalul sumelor cu cardul bancar pe care le-a procesat, iar cele mai multe au fost înregistrate în noiembrie, cu ocazia campaniilor promoţionale de Black Friday.

Totuşi, în acea perioadă se înregistrează cele mai mici valori medii ale plăţilor în rate, chiar dacă sunt realizate cele mai multe achiziţii online în rate, întrucât cumpărătorii au tendinţa de a opta pentru cât mai multe rate, majoritatea pe durata a 12 luni.

“De Black Friday se fac majoritatea achiziţiilor costisitoare, fie că vorbim de produse IT, electrocasnice sau mobilier. Clienţii aleg să facă astfel de cheltuieli într-un anume moment al anului, le bugetează pe 12 luni şi, cu ocazia aceasta, lichidează şi linia de credit”, a declarat directorul general şi fondatorul Netopia mobilPay, Antonio Eram.

Peste jumătate dintre tranzacţiile online în rate sunt realizate de persoanele din Bucureşti, urmate de Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa şi Braşov, fiecare cu o pondere de maxim 5%.

Românii cumpără cel mai mult online cu cardul de credit produse tech, electrocasnice, mobilier, bijuterii, fashion şi produse cosmetice.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.