Mondelez International a redus greutatea unora dintre ciocolatele Toblerone comercializate în Marea Britanie, din cauza costurilor mai mari provocate de deprecierea lirei sterline în urma Brexit, relatează Bloomberg.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania a modificat şi forma unora dintre batoanele de ciocolată, mărind distanţa dintre segmentele triunghiulare.

Anunţul a fost făcut pe pagina de Facebook a Mondelez.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

”Ca multe alte companii, înregistrăm costuri mai mari pentru multe dintre ingrediente. Suportăm aceste costuri cât mai mult posibil, dar, pentru a ne asigura că Toblerone rămâne pe rafturi, este accesibilă şi îşi păstrează forma triunghiulară, trebuie să reducem greutatea a două dintre ciocolatele comercializate în Marea Britanie”, se arată în comunicat.

Mondelez este ultima dintr-o serie de companii care se confruntă cu presiunea costurilor în Marea Britanie, în urma votului de la referendumul din iunie pentru ieşirea din Uniunea Europeană, care a dus la deprecierea lirei, scumpind importurile de materii prime.

Mondelez nu a menţionat Brexit-ul în comunicat, în care s-a referit la costurile mai mari ale ingredientelor.

În afară de lira mai slabă, producătorii de ciocolată au probleme şi din cauza preţurilor mari ale unor produse ca untul de cacao şi zahărul.

În loc să crească preţurile, Mondelez a optat pentru reducerea mărimii produselor.

Chiar dacă noua formă nu afectează toate variantele de Toblerone, unele batoane comercializate în Marea Britanie sunt în prezent cu circa 10% mai mici, a spus marţi un purtător de cuvânt, după ce ciocolatele redimensionate au ajuns pe rafturile magazinelor.

Apple a majorat la rândul său, luna trecută, preţurile unora dintre produsele sale comercializate în Marea Britanie, între care computerele Mac Pro, cu 20%, în timp ce Microsoft a anunţat că va mări preţurile ofertelor de softuri pentru companii şi servicii cloud cu până la 22%.

Compania suedeză Electrolux a mărit preţurile produselor electrocasnice de pe piaţa britanică cu 10%.

Banca Angliei a avertizat populaţia, în septembrie, că retailerii îşi redimensionează produsele pentru a lăsa preţurile neschimbate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.