Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, vine cu explicaţii după ce organizaţiile din turism au atras atenţia că România nu a participat cu pavilion susţinut de minister la Târgul de Turism de la Paris, după ce nici la Târgul de turism din Berlin nu am fost prezenţi. Mai mult, pentru ca astfel de incidente să nu se repete, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului lucrează în acest moment la un act normativ care să permită plata în avans pentru participarea la târguri şi expoziţii, dă asigurări ministrul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Din nou despre turism... România nu a participat cu pavilion susţinut de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului la Târgul de Turism de la Paris. De ce s-a întâmplat acest lucru? Pentru că organizatorii au schimbat regula jocului în timpul jocului, adică au solicitat plata în avans, ceea ce nu este permis de legislaţia românească în vigoare. De altfel, până în data de 21.07.2023 când organizatorii au introdus noua regulă, motivată de incidentele de plată generate de alţi expozanţi din alte ţări, participarea şi standul României erau confirmate”, explică ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, pe pagina de Facebook.

România a participiat în trecut la acest Târg de turism de la Paris, plătind după desfăşurarea acţiunii, precum şi în cursul acestui an la alte două târguri de profil din Franţa: Salonul Mondial de Turism desfăşurat la Paris în perioada 16-19 martie şi Les Thermalies, 19-22 ianuarie, tot la Paris, spune ministrul.

Evenimente

12 iunie - Maratonul Energiei. Parteneri: ACUE, Hidroelectrica, Transgaz
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast, Evergent Investment
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate, Genesis Property

”Franţa este una din ţările ţintă pentru atragerea de turişti şi de aceea luna trecută am desfăşurat o campanie de promovare outdoor în Paris, constând în afişajul imaginilor şi mesajelor despre destinaţia turistică România pe panouri publicitare şi autobuze turistice.

Pentru ca astfel de incidente să nu se mai repete, lucrăm în acest moment la un act normativ care să permită plata în avans pentru participarea la târguri şi expoziţii.

Însă avem şi o veste bună: Institutul National de Statistică arată că numărul sosirilor turistilor străini a crescut cu 18,9% comparând luna august 2023, cu august 2022”, mai spune ministrul Ştefan Radu Oprea.

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a arătat marţi că îşi exprimă dezamăgirea pentru a doua ratare a participării la un eveniment de mare anvergură europeană pentru promovarea României, după Târgul de Turism de la Berlin. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism consideră că în 2024 nu trebuie să se mai repete aceste eşecuri şi arată că, dacă România lipseşte la târgurile importante de turism, nu vom putea atrage niciodată turişti străini.

”Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) îşi exprimă dezaprobarea faţă de neparticiparea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului la târgul internaţional de turism de la Paris (IFTM Top Resa), care are loc în perioada 3-5 octombrie. Această decizie, cauzată de procedurile de achiziţie, va avea un impact negativ asupra promovării şi dezvoltării turismului românesc, aşa cum a fost şi decizia anulării participării României, cu stand, la Târgul International de la Berlin (ITB)”, arată patronatul.

Cu atât mai mult, România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice şi pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu. Însă degeaba ne promovăm ca ţară, dacă touroperatorii şi companiile de turism nu au acces la târgul international de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm dacă nu se crează parteneriate şi nu are cine să vândă, spun reprezentanţii ANAT.

”Suntem revoltaţi de incapacitatea Ministerului de resort în a organiza participarea României la târgurile externe de turism. Guvernarea Cadariu, cea mai slabă pe partea de turism din ultimii 20 de ani, care s-a remarcat prin neputinţă, a 'reuşit' să ne priveze de participarea la târgurile internaţionale de turism de la Berlin şi de la Paris. Dacă lipsim la târgurile importante de turism, nu vom putea atrage niciodată turişti străini. Facem apel către domnul ministru Ştefan-Radu Oprea să schimbe legislaţia de achiziţii, pentru a ne permite să participăm la aceste târguri vitale pentru industria noastră”, subliniază Alin Burcea, prim vicepreşedinte ANAT.

Potrivit lui Gheorghe Fodoreanu, expert în incoming (atragerea turiştilor străini) şi fost preşedinte ANAT, care are o vastă experienţă de colaborare cu piaţa de limbă franceză, turiştii francezi prezintă un reper esenţial pentru orice destinaţie, iar dacă aceştia sunt mulţumiţi de o ţară, înseamnă că aceasta are viitor turistic. Franţa reprezintă arbitrul calităţii serviciilor turistice din lumea întreagă, de pe piaţa mondială. Consiliul de Brand Turistic Naţional al României situează Franţa printre cele 7 ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.

IFTM Top Resa este unul dintre cele mai importante târguri internaţionale de turism ale Franţei şi ale Europei, cu tradiţie din 1979. La actuala ediţie sunt prezente 170 de destinaţii, 1400 de branduri turistice, 29.475 de profesionişti ai turismului din toată lumea şi vor fi organizate 80 de conferinţe şi workshopuri. România… lipseşte.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.