Meta Platforms intenţionează să permită brandurilor să creeze şi să ţintească reclame complet automatizate cu ajutorul inteligenţei artificiale (AI) până la sfârşitul anului viitor, a relatat luni Wall Street Journal, citând surse apropiate companiei, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Cu 3,43 miliarde de utilizatori activi lunar la nivel global, aplicaţiile Meta oferă deja instrumente AI care generează variaţii personalizate de reclame, fundaluri de imagini şi ajustări automate pentru reclamele video, ceea ce le face extrem de atractive pentru agenţii de publicitate. Potrivit sursei, un brand ar putea oferi o imagine de produs şi un buget, iar AI-ul Meta ar genera automat reclamele (imagini, video, text) şi ar stabili publicul-ţintă pe Instagram şi Facebook, oferind şi sugestii pentru buget.

Meta mai are în plan şi posibilitatea ca reclamele să fie personalizate în timp real cu ajutorul AI, astfel încât utilizatorii să vadă versiuni diferite ale aceleaşi reclame, în funcţie de factori precum geolocalizarea.

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

Contactaţi de Reuters, reprezentanţii Meta au făcut trimitere la declaraţiile publice recente ale CEO-ului Mark Zuckerberg despre reclamele bazate pe AI. Săptămâna trecută, Zuckerberg a subliniat că advertiserii au nevoie de produse AI care să livreze ”rezultate măsurabile, la scară” în viitorul apropiat. El a adăugat că obiectivul Meta este de a construi ”un magazin unic” de instrumente AI, unde firmele să poată stabili obiective, bugete şi să lase platforma să gestioneze logistica.

În acelaşi timp, alte platforme de social media, precum Snap, Pinterest şi Reddit, investesc tot mai mult în instrumente AI şi de machine learning pentru a atrage agenţiile de publicitate într-o piaţă extrem de competitivă.

Acţiunile Meta au crescut cu aproape 1% în tranzacţiile de luni dimineaţă, în timp ce acţiunile giganţilor publicitari Interpublic Group şi Omnicom Group au scăzut cu 1,9%, respectiv 3,2%. Acţiunile Publicis Groupe din Franţa au pierdut 3,8%, iar acţiunile WPP, listate în SUA, au scăzut cu 2,2%.

Deşi şi alte companii de tehnologie, precum Google şi OpenAI, au lansat instrumente AI pentru generarea de video şi imagini, adoptarea lor pe scară largă în publicitate rămâne incertă din cauza preocupărilor legate de siguranţa brandurilor, controlul creativ şi calitatea conţinutului.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.