Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 24,3% în primele două luni, la 10.899 de unităţi, ritm de peste două ori mai ridicat decât cel din Uniunea Europeană, de 10,1%, în timp ce livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 4,2%, la 59.535 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În primele două luni din 2015, în România au fost înregistrate 8.768 de autoturisme.

La nivelul Europei, înregistrările de autoturisme noi au avansat în ianuarie-februarie cu 10,1%, la 2,12 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Toate pieţele auto mari au înregistrat creşteri. Înmatriculările din Spania au urcat cu 12,4%, iar cele din Italia cu 22,6%. Marea Britanie a consemnat o creştere de 4,7% a înmatriculărilor, Franţa de 8,7%, iar Germania de 7,8%.

Scăderi au avut loc Grecia (-16,1%) şi Olanda (-14,9%).

În luna februarie, înmatriculările auto din România au crescut cu 23,9%, de la 4.116 unităţi la 5.099 unităţi.

La nivelul UE, avansul înregistrărilor de autoturisme noi a fost de 14,3%, la 1,06 milioane de unităţi.

Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au urcat în primele două luni cu 4,2%, de la 57.119 unităţi în urmă cu un an la 59.535 unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%, în scădere de la 3%.

În februarie, înregistrările Dacia în UE au avansat cu 9,1%, de la 26.809 unităţi în februarie 2015 la 29.257 unităţi. Cota de piaţă de coborât cu 0,1 puncte procentuale, la 2,8%.

Vânzările de maşini noi ale grupului Renault, al treilea mare producător la nivel european, care deţine şi marca Dacia, au avansat în primele două luni cu 5,4%, la 201.013 unităţi, iar cota de piaţă a scăzut la 9,5%, de la 9,9% în intervalul intervalul similar din 2015.

În februarie, înmatriculările grupului Renault au urcat cu 10,1%, la 104.923 de autoturisme, conferind o cotă de piaţă de 9,9%, faţă de 10,3% în urmă cu un an.

Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 4,5% în ianuarie-februarie, la  510.583 autoturisme, iar cota de piaţă a scăzut la 24,1%, faţă de 25,4% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În februarie, vânzările grupului VW au avansat cu 8%, la 252.629 autoturisme, conferind producătorului auto german o cotă de piaţă de 23,9%, în declin de la 25,3% în urmă cu un an.

Pe ansamblul anului trecut, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 15,7%%, la 81.162 de unităţi, în timp ce livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 5%, la 377.165 unităţi.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.