În 30 de ani de prezenţă în România, Sistemul Coca-Cola a investit în operaţiunile locale 384 de milioane de euro. Compania anunţă că, în ultimii 3 ani, emisiile de carbon au fost reduse cu 15,25%, 100% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În anul în care marchează 30 de ani de prezenţă locală, Sistemul Coca-Cola (Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România) îşi reafirmă angajamentul faţă de piaţa din România prin investiţii semnificative şi constante. Din 1991 şi până în prezent, Sistemul Coca-Cola a investit în operaţiunile locale 384 de milioane de euro", anuţă compania.

În 2020, în fabrica din Ploieşti, una dintre cele mai mari la nivel de grup, au fost investiţi 4,5 milioane de euro într-o nouă linie pentru băuturi ambalate în sticlă, care ajung la consumatori din România şi alte 5 ţări. Tot în 2020, în fabrica din Timişoara, 9,5 milioane de euro au fost investiţi pentru integrarea celor mai noi tehnologii de îmbuteliere a băuturilor în PET şi creşterea semnificativă a performanţei procesului de producţie.

De asemenea, în acest an a fost inaugurată linia Aseptic în fabrica din Ploieşti, dedicată îmbutelierii Fuzetea, printr-o investiţie de peste 19 de milioane de euro. Este singura linie din Coca-Cola HBC România şi a doua din grupul Coca-Cola HBC la nivel global care foloseste DRY, o tehnologie inovatoare care reduce considerabil consumul de substanţe chimice, apă şi energie în procesul de sterilizare a ambalajelor. În luna aprilie a acestui an, Sistemul Coca-Cola a lansat, în premieră pe piaţa locală, tehnologia inovatoare Keel Clip: ambalajul colectiv din carton biodegradabil şi reciclabil pentru baxurile de doze, care ajută la reducerea cu aproximativ 200 de tone pe an a cantităţii de plastic din folii. Investiţia în fabrica din Timişoara s-a ridicat la 2 milioane euro.

"România este o ţară foarte importantă pentru Sistemul Coca-Cola, fiind un exemplu de bune practici, creativitate, hub regional de inovaţie şi producţie. Produsele fabricate aici ajung la consumatorii noştri din România, dar şi la cei din alte 14 ţări. Investim constant şi inovăm pentru a reduce impactul asupra mediului. Întreaga echipă de Sistem este implicată şi hotărâtă să scrie noi capitole în povestea Coca-Cola în România, alături de cei peste 93.000 de clienţi şi cei peste 1.000 de parteneri. Ne uităm cu optimism către viitor. Ştim că fiecare gest pe care îl facem azi are un impact asupra zilei de mâine”, spune Jovan Radosavljevic, general manager, Coca‑Cola HBC România.

Conform studiului de impact socio-economic pentru anul 2020, valoarea adăugată de întregul lanţ de valoare al Sistemului Coca‑Cola în România este de 434 de milioane de euro (62 milioane euro direct şi 372 milioane de euro, indirect), echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. În 2020, pentru fiecare euro cheltuit de români pe produse din portofoliul celor două companii, 56 de cenţi au rămas în economia locală.

Contribuţia la bugetul de stat a Sistemului Coca-Cola şi a lanţului său de valoare, prin taxe plătite, a reprezentat, în `2020, 40% din totalul valorii adăugate în economie.

”Acum 30 de ani, prima sticlă de Coca-Cola produsă în România aducea cu sine şi speranţa unei schimbări pe care mulţi o aşteptau. De-a lungul anilor, Coca-Cola a rămas un ambasador al încrederii în viitor", spune Paris Nikolopoulos, general manager, Coca‑Cola România.

Numărul locurilor de muncă create şi susţinute de Sistemul Coca‑Cola şi de partenerii săi se ridică la 17.300. Fiecare loc de muncă la Coca‑Cola susţine alte 11 locuri de muncă pe piaţa locală.

Toate ambalajele puse pe piaţă de Sistemul Coca-Cola sunt 100% reciclabile şi 20% din portofoliu este ambalat în PET reciclat (rPET).

În ultimii 3 ani, emisiile de carbon au fost reduse cu 15,25%. 100% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile şi curate, iar ponderea energiei regenerabile din totalul energiei consumate (electrică + termică) a crescut în 2020 la 80%.  Consumul de apă per litru de băutură produs a scăzut cu aproximativ 7%.

27,6% din totalul vânzărilor din 2020 este reprezentat de băuturi cu un conţinut redus sau cu zero calorii (inclusiv apă). Portofoliul Coca-Cola este disponibil în 15 opţiuni diferite de ambalare care includ ambalaje mai mici, ce permit consumatorilor să-şi controleze mai bine aportul de calorii.

 Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 434 de milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unităţi. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operaţiuni în 28 de ţări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri şi cafea.

 

 

 


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.