Executivul a adoptat, joi ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri pentru raportarea arieratelor de către instituţiile publice. Actul normativ prevede ca, începând cu data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice care au calitatea de ordonator de credite nu mai pot emite acte administrative prin care să stabilească drepturi de natură salarială suplimentare faţă de cele stabilite în legislaţia specifică în vigoare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, ordonanţa de urgenţă adoptată de Guvern reglementează şi faptul ca instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare, nu vor mai putea raporta în categoria arierate eventualele drepturi de natură salarială, stabilite prin acte administrative emise de conducătorii acestora, suplimentare faţă de cele stabilite prin legislaţia specifică în vigoare şi contribuţiile aferente acestora, sumele respective raportându-se în categoria plăţi restante, conform comunicatului de presă al Executivului.

Prin actul normativ va fi deblocată situaţia existentă în prezent în cazul unor instituţii publice, astfel încât să-şi poată desfăşura în continuare activitatea pentru care au fost create.

Eventualele provizioane înregistrate în contabilitate de instituţiile publice, pentru categoriile de datorii faţă de personal, reprezentând drepturi de natură salarială, stabilite prin acte administrative emise de conducătorii acestora, suplimentare faţă de cele stabilite prin legislaţia specifică în vigoare şi contribuţiile aferente acestora, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă sunt anulate, mai precizează sursa citată.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.