Executivul a adoptat, miercuri, un proiect de hotărâre pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Tren metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”. Obiectivul de investiţii prevede construirea unei linii de metrou uşor cu o lungime 21.03 km, cu 19 staţii subterane şi 1 depou suprateran. Amplasamentul este în judeţul Cluj, Municipiul Cluj-Napoca şi Comuna Floreşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prin actul normativ, Executivul reaprobă indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”, conform OUG nr. 64/2022 privind ajustarea preţurilor şi a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, potrivit comunicatului de presă al Guvernului.

Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti.

Proiectul de investiţii este cuprins în cadrul Componentei 4 (Transport sustenabil) din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) - I4. Dezvoltarea reţelei de transport cu metroul în Cluj-Napoca.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de aproximativ  13,7 miliarde de lei, mai indică sursa citată.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează potrivit art. 13 alin. (1) lit. a) şi art. 24 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea OUG nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR”, de la bugetul de stat în condiţiile stabilite conform legii, de la bugetul local, precum şi din alte surse legal constituite.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.