Grupul Iulius a montat panouri fotovoltaice pe toate proprietăţile din portofoliu, care vor produce 5.500 MWh anual, la nivel de grup. Energia produsă va fi utilizată pentru consum propriu, iar investiţia depăşeşte valoarea de 3,5 milioane de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Iulius este singura companie de pe piaţa de real estate din România care implementează în toate proprietăţile sale, dezvoltate şi operate, un amplu proiect ce vizează sporirea autonomiei energetice prin instalarea de panouri fotovoltaice. Grupul gestionează întregul proces, de la proiectare şi achiziţie de echipamente, la montaj şi punere în funcţiune a infrastructurii, care ulterior va fi conectată la sistemul de distribuţie intern. Energia produsă va fi utilizată pentru consum propriu, iar investiţia depăşeşte valoarea de 3,5 milioane de euro”, anunţă compania.

Suprafaţa totală a proiectului de panouri fotovoltaice este de 26.000 mp, acestea fiind montate pe toate cele opt proprietăţi din portofoliu: ansamblurile mixte de regenerare urbană Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara; cele trei mall-uri din reţeaua naţională Iulius Mall: Iaşi, Cluj-Napoca şi Suceava; Palas Campus Iaşi - cea mai mare clădire de birouri din ţară (60.000 mp), care va fi inaugurată în această primăvară; cele două proiecte de proximitate Family Market din Iaşi (Miroslava şi Bucium).

De energia regenerabilă generată prin noua soluţie vor beneficia toate funcţiunile proiectelor Iulius – proiecte mixte, mall-uri şi clădiri office - şi se estimează că se va realiza o economie de aproximativ 10% din totalul energiei consumate la nivel de grup, efectul fiind eliminarea a 1.500 de tone de CO2/an, echivalentul unei păduri cu peste 20.000 de arbori.

”Iulius este singura companie de pe piaţa de real estate din România care realizează o investiţie de o asemenea anvergură în toate proprietăţile sale. Producerea de energie din resurse regenerabile pentru consumul propriu este un obiectiv asumat prin strategia de sustenabilitate Iulius, care confirmă preocuparea noastră pentru reducerea amprentei de carbon. Prin acest proiect, care estimăm că va genera anual peste 5.500 MWh, reuşim să eliminăm din circuit 1.500 de tone de CO2/an, care ar fi produse din surse convenţionale. Pentru a înţelege mai bine impactul, acelaşi efect îl are o pădure matură de peste 20.000 de arbori. Atingem, prin acest proiect, obiective multiple: protecţia mediului şi un control mai bun al costurilor cu energia, aspect foarte important în contextul actual”, a spus Robert Ghercă, chief technical manager Iulius.

Pe lângă impactul economic direct, de reducere a costurilor cu achiziţia de energie electrică, noul proiect verde al companiei Iulius contribuie la combaterea schimbărilor climatice prin reducerea amprentei de carbon, obiectiv asumat de UE prin programul Green Deal, prin care se doreşte atingerea neutralităţii climatice a Europei până în 2050.

Iulius a anunţat anul trecut reducerea cu 16% a emisiilor gazelor cu efect de seră faţă de anul 2019, precum şi eficientizarea cu 33% a consumului de apă la nivelul grupului. La acelaşi capitol, Mediu, este menţionată şi reducerea cu 15% a consumului total de energie raportat la anul 2019, precum şi reducerea cu 34% a volumului deşeurilor menajere.

Recent, Iulius a încheiat un parteneriat cu IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale, pentru elaborarea unei strategii de decarbonizare a întregului portofoliu al companiei şi de atingere a ţintei de net-zero emisii. Parteneriatul marchează primul angajament de acest fel din România.

Iulius este singurul dezvoltator şi operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experienţă de peste 25 de ani în real estate şi cu o prezenţă în patru mari oraşe din ţară – Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava. 

Portofoliul său cuprinde peste 310.000 mp de retail închiriabili, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara), singurele de acest tip din ţară, reţeaua naţională de shopping mall-uri regionale (Iulius Mall – Iaşi, Cluj-Napoca şi Suceava) şi proiectele Family Market din Iaşi (Miroslava şi Bucium). Proiectele sunt lidere de piaţă la nivel regional şi înregistrează anual peste 70 de milioane de vizite.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.