Românii au cheltuit, în minivacanţa de 1 iunie şi Rusalii, peste 27 de milioane de lei pe mese în oraş şi cazare şi au realizat peste 200.000 de tranzacţii, în cele 10 zile premergătoare sărbătorilor, arată datele Global Payments, cel mai mare furnizor de servicii şi tehnologie de plată din lume.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Global Payments, cel mai mare furnizor de servicii şi tehnologie de plată din lume, a analizat valoarea şi numărul tranzacţiilor electronice realizate de consumatorii români în perioada de referinţă 25 mai – 5 iunie, pentru categoriile: restaurante, locuri de servit masa, unităţi de cazare şi agenţii de turism. Datele au arătat că aceştia au făcut plăţi care au depăşit suma de 27,6 de milioane de lei şi peste 200 de mii de tranzcţii, în cele 10 zile premergătoare sărbătorilor de 1 iunie şi Rusalii”, arată compania.

Trend-ul de plată şi consum a crescut progresiv, în data de 25 mai fiind înregistrate aproape 16.000 de tranzacţii, în valoare de 1,8 milioane de lei, culminând cu 3,17 milioane de lei şi peste 20.000 de tranzacţii electronice în data de 4 iunie 2023. În data de 5 iunie, numărul tranzacţiilor a scăzut puţin până 15.200 de tranzacţii, ajungând la o valoare de 2,3 milioane de lei.

Cele mai multe jucării s-au cumpărat în ziua de 1 iunie, când s-au făcut 218 plăţi cu cardul, în valoare de 30.000 de lei. În ziua anterioară s-au realizat încă 198 de tranzacţii, în valoare de 27.000 de lei. În total, în cele 10 zile analizate, bugetul pentru minivacanţă a fost de 155 de ori mai mare decât cel pentru jucării.

Anul trecut, românii au alocat, în aceeaşi perioadă, cu 10 milioane de lei mai puţin pentru cazare şi mese servite în oraş. Aceştia au cheltuit doar 17,7 milioane de lei şi au realizat aproape 140.000 de plăţi cu cardul. Valoarea şi numărul tranzacţiilor electronice a fost influenţat şi de faptul că, în 2022, Ziua Internaţională a Copilului a picat în mijlocul săptămânii (miercuri), iar Duminca Rusaliilor 12 zile mai târziu. Aşadar, şi minivacanţa a fost fragmentată.

“În aceste perioade libere prelungite observăm o creştere semnificativă, la nivel naţional, a gradului de utilizare a instrumentelor digitale de plată, pentru că, atât numărul tranzacţiilor, cât şi valoarea lor sunt mai mari de la un an la altul. Dar, cu cele 5,5 milioane de euro (27,6 milioane lei) şi 200.000 de tranzacţii, România încă mai are recuperat la acest capitol, comparativ cu alte ţări din regiune. Pentru aceeaşi perioadă analizată şi pentru aceleaşi categorii de business, Global Payments a înregistrat peste 700.000 de tranzacţii în Slovacia, în valoare de 13 milioane de euro, peste 500.000 de tranzacţii, în Austria, în valoare 21 de milioane de euro şi aproape 2 milioane de tranzacţii în Cehia, care au depăşit 41 de milioane de euro”, a declarat Cătălin Moise, country manager Global Payments România.

Apetitul pentru minivacanţă al românilor a fost evident în creştere şi în jurul sărbătorii de 1 Mai. Anul acesta s-au făcut 236.000 de tranzacţii electronice şi s-a cheltuit peste 28 de milioane de lei pentru mese în oraş şi cazare, în cele două săptămâni anterioare (17 aprilie – 1 mai). Aproape de două ori mai mult decât anul trecut, când, în aceeaşi perioadă şi pentru aceleaşi categorii de interes, s-au cheltuit doar 16 milioane de lei.

”Dar şi mai mult de atât s-a cheltuit de 1 Mai în magazinele alimentare. În zilele de 21 şi 28 mai (vineri) ale acestui an, românii au făcut la aceşti comercianţi peste 200.000 de tranzacţii, în valoare de 20 de milioane de lei. De altfel, top 10 cele mai mari bugete zilnice cheltuite cu ocazia sărbătorii de 1 Mai au fost în supermarket-uri”, mai arată compania.

Global Payments este lider mondial în furnizarea de servicii tehnologice de plată. Soluţiile sale sunt utilizate de clienţi din 100 de ţări şi anual procesează peste 50 de miliarde de tranzacţii. Pentru comercianţii din România, procesează tranzacţii anuale de aproximativ 6,5 miliarde de lei şi gestionează peste 14.000 de terminale de plată. În Europa Centrală şi de Est are 65.000 de clienţi, cu aproape 100.000 de terminale.

Global Payments este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de plata pentru România, Cehia, Slovacia şi Austria.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.