Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) cere modificarea structurii autorităţii publice centrale responsabile în domeniul turismului prin înfiinţarea unei Autorităţi Naţionale pentru Turism în subordinea unui minister cu buget considerabil (de exemplu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii) sau a Guvernului, cu o organigramă cu aproximativ 180 – 190 posturi de conducere şi execuţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Astăzi a avut loc şedinţa Adunării Generale de Dare de Seamă şi Alegeri Parţiale a Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, singura federaţie reprezentativă la nivel de sector de negociere colectivă “turism, hoteluri, restaurante”, afiliată Uniunii Generale a Industriaşilor din România. În cadrul şedinţei s-a analizat activitatea organizatorică a federaţiei şi problemele actuale ale turismului românesc care blochează dezvoltarea acestuia. Unul dintre cele mai mari impedimente în relansarea turismului românesc este activitatea ineficientă a instituţiilor publice centrale şi locale, care refuză abrogarea, modificarea si completarea actualului cadru legislativ”, arată FPTR. Membrii FPTR au ajuns la concluzia că este necesară o schimbare radicală în ceea ce priveşte abordarea relaţiilor dintre instituţiile statului şi mediul de afaceri şi au aprobat cu unanimitate de voturi: 1. Realegerea în funcţia de :

-        prim-vicepreşedinte a domnului Bucovală Nicolae, Preşedinte Organizaţia Patronală Mamaia-Constanţa

-        vicepreşedinte Zona VI: Nord Vest, a domnului Virgil Stancu , Director General SC Aldini SRL

-        vicepreşedinte Zona II: Sud-Est,a doamnei Linica Stan, Preşedinte Organizaţia Patronală Mangalia

 2. Adoptarea unor măsuri urgente privind eficientizarea activităţii din turismul românesc, care urmează a fi propuse partidelor Guvernului şi partidelor din coaliţie.

Membrii FPTR au aprobat totodată modificarea substanţială a structurii autorităţii publice centrale responsabile în domeniul turismului prin înfiinţarea unei Autorităţi Naţionale pentru Turism în subordinea unui minister cu buget considerabil (eventual Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii) sau a Guvernului.

”În prezent, specialiştii FPTR, în colaborare cu specialiştii din turism din cadrul Coaliţiei de Guvernare, vor propune o organigramă cu aproximativ 180 -190 posturi de conducere şi execuţie care ar trebui să prevadă în principiu :

· Preşedinte

· Vicepreşedinte

· Secretar General

· Direcţie de Autorizare

· Direcţie Control

· Direcţie de Marketing şi Promovare

· Direcţie Proiecte şi Investiţii

· Direcţie de Acte Normative/ Legislaţie în Turism

· Direcţie Juridică

· Serviciul Economic

· Serviciul Resurse Umane

· Direcţie Administrativ şi Achiziţii

· Birou Protocol

· Compartiment Informaţii Clasificate

· Serviciul Comunicare

Într-un timp relativ scurt, în urma unor discuţii şi cu alţi specialişti din turism se va finaliza propunerea din care va reieşi cu certitudine: Importanţa deosebită a Direcţiei de Acte Normative/ Legislaţie în Turism, care va avea un rol important in abrogarea, modificarea şi completarea a celor peste 200 de acte normative care reglementează activitatea din turism astfel încât să se diminueze semnificativ birocraţia şi întreaga legislaţie să devină un factor determinant în dezvoltarea operatorilor din turism. Relaţiile de coordonare şi colaborare între Autoritatea Naţională pentru Turism prin Direcţia de Marketing şi Promovare si OMD central, a cărei înfiinţare o considerăm prioritară. Vom susţine la conducerea ANT inclusiv un membru al Coaliţiei de Guvernare, dar care să fie cu certitudine specialist cu experienţă în turism”, susţine FPTR.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.