Facebook a anunţat marţi, la conferinţa anuală F8 de la San Francisco, că va permite dezvoltatorilor să creeze chatbot-uri pentru serviciul său de mesagerie, sperând că prin conversaţiile dintre utilizatori şi companii va putea extinde serviciile proprii, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Chatbot-urile sunt programe automate care ajută utilizatorii să comunice cu companiile şi preiau sarcini precum achiziţiile online.

Aceste chatbot-uri există de mai mulţi ani, sub diverse forme, dar în ultima perioadă au ajuns un subiect fierbinte în industria tehnologiei, datorită progreselor realizate în domeniul inteligenţei artificale şi al computerelor, care le fac mult mai capabile să preia un rol major în felul în care clienţii comunică cu companiile.

Facebook a lansat marţi chatbot-uri împreună cu mai mulţi parteneri, între care site-ul de comerţ electronic Shopify şi CNN.

Chatbot-urile fac parte din eforturile Facebook de a dezvolta serviciul de mesagerie ca un mijloc prin care clienţii să poată contacta companiile, strategie care pune în pericol call centerele tradiţionale şi care ar putea reduce costurile de personal pentru unele afaceri.

Deşi platforme de mesagerie, între care Kik, Slack şi Telegram, au deja chatbot-uri, Facebook este considerată că ar avea avantaje distincte.

În primul rând, Facebook are la dispoziţie datele a circa 1,6 miliarde de oameni care folosesc serviciul principal al companiei, în timp ce 900 de milioane folosesc şi serviciul de mesagerie.

Acest fapt permite dezvoltatorilor să creeze chatbot-uri care pot personaliza sarcini, precum rezervarea biletelor de avion sau a meselor la restaurante.

”Din punctul de vedere al unei companii sau al unui dezvoltator, accesul la cei 1,6 miliarde de oameni este foarte atrăgător”, a declarat Lauren Kunze, director la Pandorabots, compania care construieşte şi dezvoltă chatbot-uri din 2002.

Ea a arătat că oamenilor le plac experienţele personalizate, ca chatbot-urile să îşi amintească detaliile personale.

Bot-ul CNN, de exemplu, poate învăţa preferinţele utilizatorilor în domeniul ştirilor şi să recomande articole în consecinţă.

Pentru un site de cumpărături, utilizatorii pot alege intervale de preţ şi alte preferinţe, înainte de botul să le ofere sugestii.

Companiile trebuie să fie totuşi precaute.

Un bot experimental al Microsoft, Tay, a afişat o listă de tweet-uri rasiste şi sexuale, după ce a fost manipulat de utilizatori ai Twitter, luna trecută. Compania a retras imediat Tay de pe Internet.

Facebook a adăugat permanent funcţii pentru serviciul Messenger, de la lansarea acestuia ca aplicaţie separată, în 2014.

Anul trecut, Facebook a încheiat un parteneriat cu Uber şi Lyft, pentru ca utilizatorii să poată comanda o maşină fără să treacă prin aplicaţia respectivă.

Recent, Facebook s-a asociat şi cu KLM Royal Dutch Airlines, pentru ca utilizatorii să primească informaţii despre zboruri şi confirmări pentru rezervări, prin Messenger.

Chatbot-urile ar putea eventual să automatizeze aceste interacţiuni şi să elimine apelurile la serviciile pentru clienţi.

Facebook speră ca prin intermediul chatbot-urilor oamenii vor petrece şi mai mult timp cu aplicaţiile oferite de companie, în activităţile lor zilnice.

Chatbot-urile Facebook ar putea pune în pericol şi aplicaţiile individuale ale companiilor.

Chiar dacă există milioane de aplicaţii, utilizatorii petrec 90% din timp numai cu cinci dintre acestea, potrivit companiei de analiză a pieţei Forrester. În Statele Unite, două dintre aceste aplicaţii sunt Facebook şi Messenger.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.