România a înregistrat în aprilie a cincea mare creştere anuală a vânzărilor cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 5,6%, ajustată sezonier şi la factori de calendar, în timp ce la nivelul UE avansul a fost de 3%, potrivit datelor publicate marţi de biroul european de statistică Eurostat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Creşteri anuale mai mari ale vânzărilor de retail au consemnat în aprilie Luxemburg (11,3%), Slovenia (10,4%), Irlanda (8,4%) şi Slovacia (7,1%). Belgia a înregistrat un declin de 0,8% al vânzărilor cu amănuntul.

La nivelul zonei euro, vânzările de retail au crescut în termeni anuali cu 2,5%.

Comparativ cu luna martie, vânzările cu amânuntul au scăzut în România cu 0,2% în luna aprilie, în timp ce în UE au crescut cu 0,5%, iar în zona euro cu 0,1%.

Cele mai mari creşteri lunare au avut loc în Marea Britanie (2,8%), Finlanda (2%), Portugalia şi Suedia (1,5%) şi cele mai mari scăderi în Croaţia (-2,1%), Austria (-1,2%) şi Ungaria (-0,8%).

Institutul Naţional de Statistică (INS) a anunţat marţi că cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul din România, considerat cel mai important indicator al consumului populaţiei, a încetinit în a patra lună a acestui an, când a înregistrat un avans de 4,8% faţă de aprilie 2016, pe serie brută, ritm la jumătate comparativ cu cel înregistrat în martie, în special ca urmare a scăderii uşoare a vânzărilor de alimente.

Comparativ cu luna martie, afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut în aprilie cu 2,6%, pe serie brută, dar s-au redus cu 0,2% în cifre ajustate la influenţele sezoniere şi în funcţie de numărul de zile lucrătoare, arată datele INS.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.