România a înregistrat în aprilie a cincea mare creştere anuală a vânzărilor cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 5,6%, ajustată sezonier şi la factori de calendar, în timp ce la nivelul UE avansul a fost de 3%, potrivit datelor publicate marţi de biroul european de statistică Eurostat.
Creşteri anuale mai mari ale vânzărilor de retail au consemnat în aprilie Luxemburg (11,3%), Slovenia (10,4%), Irlanda (8,4%) şi Slovacia (7,1%). Belgia a înregistrat un declin de 0,8% al vânzărilor cu amănuntul.
La nivelul zonei euro, vânzările de retail au crescut în termeni anuali cu 2,5%.
Comparativ cu luna martie, vânzările cu amânuntul au scăzut în România cu 0,2% în luna aprilie, în timp ce în UE au crescut cu 0,5%, iar în zona euro cu 0,1%.
Cele mai mari creşteri lunare au avut loc în Marea Britanie (2,8%), Finlanda (2%), Portugalia şi Suedia (1,5%) şi cele mai mari scăderi în Croaţia (-2,1%), Austria (-1,2%) şi Ungaria (-0,8%).
Institutul Naţional de Statistică (INS) a anunţat marţi că cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul din România, considerat cel mai important indicator al consumului populaţiei, a încetinit în a patra lună a acestui an, când a înregistrat un avans de 4,8% faţă de aprilie 2016, pe serie brută, ritm la jumătate comparativ cu cel înregistrat în martie, în special ca urmare a scăderii uşoare a vânzărilor de alimente.
Comparativ cu luna martie, afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut în aprilie cu 2,6%, pe serie brută, dar s-au redus cu 0,2% în cifre ajustate la influenţele sezoniere şi în funcţie de numărul de zile lucrătoare, arată datele INS.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.