Automobilele de lux şi SUV-urile electrice au o probabilitate mai mare cu 40% de a provoca accidente decât echivalentele lor cu motoare standard, posibil pentru că şoferii încă se obişnuiesc cu acceleraţia mai rapidă a acestora, potrivit asigurătorului francez AXA, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Datele, bazate pe tendinţele iniţiale ale solicitărilor de despăgubire, care nu sunt semnificative din punct de vedere statiatică, mai sugerează că automobilele electrice mici şi micro au o probabilitate mai scăzute să provoace accidente decât automobilele omoloage cu combustie, a arătat AXA la un test de coliziune efectuat joi.

AXA efectuează în mod regulat teste de coliziune pentru vehicule. În acest an, testelele care au avut loc pe un aeroport dezafectat s-au concentrat pe automobile electrice.

Pe ansamblu, ratele de accidente ale vehiculelor electrice sunt similare cu cele ale automobilelor obişnuite, potrivit datelor citate de Bettina Zahnd, director pentru cercetări în domeniul accidentelor şi prevenire la AXA Switzerland.

”Am văzut că în cazul claselor de automobile mici şi micro sunt ceva mai puţine accidente provocate de automobile electrice. Dacă ne uităm la automobile de lux şi SUV-uri, vedem cu 40% mai mutle accidente cu vehicule electrice. Desigur că ne-am gândit la cauze, iar acceleraţia este în mod cert un subiect”, a spus Zahnd.

Automobilele electrice accelerează nu doar mai rapid, ci şi la fel de puternic indiferent de rotaţia pe minut, ceea ce înseamnă că şoferii ar putea conduce cu o viteză mai mare decât au intenţionat.

Jumătate dintre şoferii de automobile electrice incluşi în studiul realizat de AXA în acest an au fost nevoiţi să îşi ajusteze modul de a conduce pentru a reflecta noile caracteristici de accelerare şi frânare.

”Acceleraţia maximă este disponibilă imediat, în timp ce există un decalaj în cazul motoarelor cu combustie internă pentru a ajunge la acceleraţia maximă”, a spus Zahnd.

Vânzările de automobile electrice sunt în creştere odată cu îmbunătăţirea infrastructurii de încărcare şi scăderea preţurilor.

Vehiculele electrice au reprezentat anul trecut sub 1% din maşinile aflate în circulaţie în Elveţia şi Germania, dar au reprezentat 1,8% din vânzările de maşini noi, respectiv 6,6% încluzând automobile hibride, potrivit AXA.

Accidentele cu maşini electrice sunt la fel de periculoase pentru pasageri ca cele cu vehicule standard. Maşinile sunt supuse aceloraşi teste şi au  aceleaşi dotări pasive de siguranţă, precum airbaguri şi centuri de siguranţă.

Un alt studiu al AXA a arătat că majoritatea oamenilor nu ştiu cum să reacţioneze dacă ajung la locul unui accident în care este implicat un vehicul electric.

În timp ce majoritatea factorilor sunt la fel – asigurarea zonei, alertarea echipelor de salvare şi acordarea primului ajutor – cei care intervin trebuie să încerce să verifice că motorul este oprit. Acest lucru este important în mod special pentru că, spre deosebire de motorul cu combustie, motorul electric nu face zgomot.

În accidentele grave, motoarele electrice de mare putere se opresc automat, dar bateriile deteriorate pot lua foc şi la 48 de ore de la un accident, potrivit AXA.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.