Directorul Oil Terminal, Sorin Ciutureanu, afirmă că motorina care soseşte din India în Portul Constanţa este pusă în rezervoare separate pentru a fi nu pe acelaşi flux cu combustibilul care pleacă în Ucraina, după ce autorităţile de la Kiev au restricţionat, de la 1 octombrie, importurile de motorină prin portul Constanţa, în care funcţionează facilităţile de încărcare-descărcare şi depozitare ale companiei de stat Oil Teminal, din cauza volumelor mari de carburanţi din India produşi din ţiţei rusesc sosite în Constanţa pe timpul verii..Ciutureanu a precizat că această măsură a fost luată de la 1 octombrie şi că în prezent nu a mai sosit marfă din India, dar cea rămasă pe navele care au venit în vară este separată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Sorin Ciutureanu a explicat, vineri, pentru News.ro, care au fost măsurile luate după ce Ucraina nu a mai fi aceptat motorină din India deoarece suspectează că este produsă din ţiţei rusesc. 
”Noi suntem stocatori, noi facem operaţiunile de încărcare- descărcare din vapoare, stocarea mărfii şi mai departe pleacă pe barje, pe trenuri, auto-cisterne. Noi nu suntem comercianţi de produse petroliere. Marfa este a clienţilor, a traderilor care au clienţi pe piaţa românească sau sârbească sau ucraineană. S-a primit anul acesta motorină din India. După care, în momentul în care au apărut aceste discuţii vizavi de această marfă, noi am pus-o separat. Se numeşte segregarea instalaţiilor, pe rezervoare separate, ca să nu mai fie pe acelaşi flux cu motorina care pleacă în Ucraina”, a declarat directorul Oil Terminal, care a precizat că această măsură a fost luată de la 1 octombrie. 
Sorin Ciutureanu a precizat că Oil Terminal a informat autorităţile române despre această măsură şi în primul rând Ministerului Energiei, dar a transmis şi un comunicat pe Bursă în care explică detaliile acestei decizii. 
El a adăugat că deocamdată nu a mai venit ţiţei din India în Portul Constanţa. 
”Deocamdată, nu a mai venit marfă din India, dar cea care rămăsese din navele aduse în vară este separată, cu instalaţii separate. Probabil că traderii noştri o vor da pe piaţa românească”, a mai afirmat directorul Oil Terminal.
Sorin Ciutureanu a declarat că nu are informaţii despre produse ruseşti care ajung în Portul Constanţa. 
”Noi nu avem cunoştinţă de produse ruseşti care să intre pe teritoriul românesc. Toate documentele mărfurilor care vin în Portul Constanţa, respectiv la Oil Terminal, sunt controlate de către autorităţile statului, Noi, Oil Terminal, primim şi facem această activitate de descărcare a vapoarelor, stocarea mărfii, dar nu suntem agenţie de investigaţie. Noi verificăm în măsura în care ceea ce avem şi noi pe procedură, dar marfa este verificată de către Vamă, ANAF”, a precizat directorul Oil Terminal. 
El a subliniat că Ucraina a luat puţină marfă în această lună 
”Destul de puţină marfă a fost luată luna aceasta. Am înţeles că barjele au fost supuse unor analize, testări la porturile de destinaţie. Am înţeles că şi pe căile ferate e aceeaşi situaţie. Vedem în continuare ce se întâmplă. Se verifică provenienţa, se poate stabili prin analiză dacă este rusească sau din altă parte”, a mai afirmat Sorin Ciutureanu. 
 
 
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.