Lipsa resurselor înseamnă că vehiculele electrice cu baterie nu pot fi singurul răspuns al sectorului auto la schimbările climatice, consideră principalul om de ştiinţă al Toyota Motor, avertizând că concentrarea asupra vehiculelor electrice cu baterie i-ar putea determina pe unii şoferi să rămână la vehiculele poluante, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Unii investitori şi grupuri ecologiste au criticat de mult timp Toyota pentru că a întârziat să adopte vehiculele electrice, spunând că a fost în decalaj faţă de Tesla şi alţi producători auto, pe fondul cererii globale în creştere.

Cel mai mare producător de automobile din lume după vânzări a reacţionat spunând că vehiculele electrice sunt doar o opţiune şi că hibrizii pe benzină-electric, cum ar fi pionieratul său Prius, sunt o alegere mai realistă pentru anumite pieţe şi şoferi.

Evenimente

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast, Evergent Investment
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate, Genesis Property

Gill Pratt, directorul general al Institutului de Cercetare Toyota, a declarat joi reporterilor că vehiculele electrice ar putea face o diferenţă pozitivă în reducerea schimbărilor climatice în ţări precum Norvegia, care are multă infrastructură regenerabilă.

Dar în alte părţi ale lumii, unde cărbunele este încă folosit pentru a produce energie, hibrizii sunt mai buni pentru emisiile de CO2, a adăugat el.

”Materialele bateriilor şi infrastructura de încărcare din surse regenerabile vor fi în cele din urmă din belşug”, a spus Pratt la Hiroshima, cu o zi înainte de începerea unui summit al liderilor Grupului celor şapte din oraşul japonez.

Dar va dura zeci de ani pentru ca minele de materiale pentru baterii, generarea de energie regenerabilă, liniile de transport şi instalaţiile sezoniere de stocare a energiei să se extindă”.

Toyota, care încearcă să vândă 1,5 milioane de maşini alimentate cu baterii până în 2026 şi să introducă 10 noi modele complet electrice, a susţinut în mod frecvent că atingerea neutralităţii carbonului va însemna utilizarea vehiculelor hibride şi cu celule de combustibil.

Reuters a scris anul trecut cum fostul director general al Toyota, Akio Toyoda, a făcut lobby pe lângă guvernul japonez pentru a clarifica că sprijină vehiculele hibride la fel de mult ca şi vehiculele elecgtrice, sau riscă să piardă sprijinul industriei auto.

Vehiculele electrice sunt ”o opţiune foarte importantă” pentru obţinerea neutralităţii carbonului, iar hidrogenul este la fel, a declarat Toyoda, care este în prezent preşedintele Toyota.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.