Comisia Europeană (CE) a anunţat, luni, că utilizatorii online nu vor mai fi discriminaţi pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă, în condiţiile în care regulamentul Uniunii Europene (UE) privind geoblocarea, intrat în vigoare, va ridica restricţiile şi va facilita comerţul electronic.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Aproape 40% din consumatorii din UE au încredere atunci când achiziţionează bunuri sau servicii prin internet de la vânzători situaţi într-o altă ţară a UE (Eurobarometru 397, 2015), în timp ce numai 19% din consumatori efectuează efectiv achiziţii online dintr-o altă ţară (date din 2015)”, se arată în comunicat.

Astfel, noile norme ale UE privind comerţul electronic vizează exploatarea acestei potenţiale cereri transfrontaliere semnificative şi crearea de noi oportunităţi pentru companii. Scopul este eliminarea obstacolelor nejustificate precum redirecţionarea către site-ul din ţara consumatorului sau cerinţa de a plăti cu un card de debit sau de credit dintr-o anumită ţară.

”Drept urmare, se va pune capăt discriminării online pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă. Nu doar consumatorii vor avea de câştigat, ci şi companiile, printre beneficiile lor putând fi enumerate: asigurarea unui acces mai bun la produsele şi serviciile oferite online; crearea unui nivel sporit de certitudine pentru companii şi mai ales consolidarea încrederii consumatorilor; reducerea costurilor de tranzacţionare şi sarcina administrativă”, se arată în comunicat.

CE a subliniat că ridicarea acestor restricţii marchează un pas important pentru consolidarea Pieţei Unice Digitale. Geoblocarea este o practică discriminatorie care împiedică accesarea unui magazin online găzduit într-un stat membru de către cetăţenii unui alt stat membru, în esenţă îngrădind accesul la anumite servicii sau produse, potrivit UE.

”Această practică este posibilă prin blocarea accesului la website-uri, refuzarea livrării sau aplicarea unor preţuri diferenţiate în funcţie de naţionalitate, ţară de reşedinţă sau locaţia consumatorului. Sectoarele cele mai afectate sunt electronice, electrocasnice şi hardware”, se arată în comunicat.

Iniţiativa face parte din Strategia pentru Piaţa Unică Digitală a UE şi se alătură altor măsuri, precum eliminarea taxelor de roaming şi acordul privind accesarea serviciilor de conţinut online la nivel transfrontalier.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.