Consultantul în turism Traian Bădulescu consideră că punctele slabe ale acestui an au fost lipsa de predictibilitate, la fel şi dezinteresul statului în a se implica în promovarea turistică a României şi în atragerea turiştilor străini. Acesta a declarat pentru News.ro că are aşteptări mari de la anul ce vine, iar crizele generează întotdeauna oportunităţi. De asemenea, Traian Bădulescu afirmă că, în opinia sa, ”Omul anului” în România a fost Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, despre care spune că este un om asumat şi, de multe ori, acesta a preluat din criticile care puteau fi aduse de fapt politicienilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Reporter: Ce cuvânt ar descrie cel mai bine anul 2021?

Traian Bădulescu: Simplu. Flexibilitate.

Reporter: Profesional, care a fost cel mai bun lucru care vi s-a întâmplat anul acesta?

Traian Bădulescu: Mă bucur şi sunt onorat că, în calitate de consultant în turism dar şi specialist în comunicare şi relaţii publice, am reuşit să contribui la sprijinirea industriei turistice şi să trag semnale de alarmă. Intervenţiile în situaţii de criză sunt absolut necesare şi nu trebuie să fugim de ele. De asemenea, mi-am diversificat portofoliul de comunicare cu noi provocări: o firmă importantă din domeniile securităţii cibernetice, telecomunicaţiilor criptate şi inteligenţei artificiale, am colaborat cu personalităţi marcante precum cosmonautul Dumitru Dorin Prunariu pe partea de comunicare, am transmis către mass-media un mesaj de Ziua Naţională a României din partea marelui actor Jean-Claude Van Damme, prieten vechi al ţării noastre, împreună cu firma de IT amintită mai devreme. Iar la finele anului am preluat partea de relaţii publice pentru o tânără jurnalistă, studentă la Istorie şi foarte creativă, Carmina Cotfas, Miss Universe Romania 2021, cu care m-am şi asociat pentru proiecte de promovare a imaginii României, inclusiv o viitoare emisiune TV. Carmina ne-a reprezentat cu cinste la finala competiţiei, organizată în Israel (Eilat).

M-a făcut fericit reluarea fizică, după primul an de pandemie, a Academiei de vară Atlantykron, care s-a organizat neîntrerupt între 1989 şi 2019 la Capidava. Pentru acest eveniment, sunt onorat să fiu purtător de cuvânt din 2004.

Fireşte, am continuat colaborarea cu prima mea iubire pe partea de comunicare şi turism, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), ca purtător de cuvânt. Este o organizaţie puternică, unde am şi crescut profesional în anii 2000, descoperindu-mi acolo mai mulţi mentori. Deci, în pofida pandemiei, a fost un an încărcat.

Reporter: Şi 2020, şi 2021, au fost ani sub semnul pandemiei. Ce îi diferenţiază? Pe care îl consideraţi, totuşi, „mai bun”?

Traian Bădulescu: Evident, 2021. 2020 a fost un an extrem de greu, plin de provocări. Un an de care nu am dori să ne amintim, dar mai bine să ne amintim, pentru că am avut cu toţii lecţii de luat şi învăţături de tras. În 2021 am fost deja rodaţi privind regulile pandemiei. Oricum, în anul care trece ne-am confruntat cu mai puţine restricţii faţă de primul an pandemic şi mult mai puţine destinaţii au fost închise. Iar firmele de turism dar şi turiştii au dat dovadă de mai multă flexibilitate. Mulţi călători s-au vaccinat, mulţi s-au obişnuit cu testarea, cu schimbările rapide şi cu restricţiile.

Reporter: Care au fost cele mai slabe puncte ale anului?

Traian Bădulescu: Lipsa de predictibilitate. ”Lista semafor” a determinat trecerea unor ţări peste noapte pe lista roşie. Şi din păcate, dezinteresul statului în a se implica în promovarea turistică a României şi în atragerea turiştilor străini. Pe de altă parte, industria turistică nu a primit la timp sprijinul promis din partea guvernanţilor. În Marea Britanie, pentru orice activitate suspendată a unei firme, doar pe baza rezultatelor financiare de anul precedent, banii intrau imediat în cont.

Reporter: Ce am avut de învăţat de la 2021?

Traian Bădulescu: Să fim flexibili, toleranţi şi să ne adaptăm mai mult. Să ne bazăm pe propriile forţe şi mai puţin pe ajutorul statului. Să încercăm să fim noi coerenţi, dacă la nivel înalt nu avem parte de aşa ceva. Fireşte, nu-i blamez pe toţi. Din cauza pandemiei, incoerenţă şi schimbări peste noapte au fost în multe ţări.

Reporter: Cum credeţi ca va fi 2022? Ce proiecte aveţi? Ce aşteptări aveţi de la anul care vine? Cum vi-l doriţi?

Traian Bădulescu: Am aşteptări mari. Crizele generează întotdeauna oportunităţi. Trăim oarecum permanent în criză şi va trebui să ne obişnuim. Va fi un an plin de provocări. Voi încerca să contribui şi la creşterea imaginii şi dezvoltarea profesională a unor oameni, pe lângă cea a organizaţiilor şi a companiilor. Doresc să-mi extind partea de comunicare şi consultanţă de imagine atât în domeniul turismului, cât şi în alte domenii. Mă gândesc la realizarea unei emisiuni TV de impact, pozitive, dedicată imaginii României şi personalităţilor noastre, un vis mai vechi, care, până în prezent, a fost realizat parţial. Şi sper să pot relua seria de evenimente, aşa cum organizam împreună cu partenerii mei până înainte de pandemie, inclusiv evenimente internaţionale.

Reporter: Cine credeţi ca ar fi „Omul anului” în România? Poate fi şi un personaj colectiv.

Traian Bădulescu: Aş oferi două exemple. Ca om, Raed Arafat. I se ridica statuie înainte de pandemie. Odată cu izbucnirea pandemiei, a avut o scădere enormă de popularitate. A conştientizat asta, dar a preferat să continue să facă ceea ce crede el că e bine, evitând populismul şi asumându-şi căderea imaginii. De multe ori, el a preluat din criticile care puteau fi aduse de fapt altor politicieni, care se tot schimbau în funcţii. Că strategia lui a fost bună sau nu, se va vedea în timp, dar a fost şi este asumat.

Apoi, ca organizaţie, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT). A fost un fanion al industriei turistice şi a ieşit permanent la luptă, împreună cu Alianţa pentru Turism (APT), unde este fondator, militând pentru drepturile turismului şi ale turiştilor. Uneori, a reuşit să capete dreptate. Agenţiile de turism au fost cele mai afectate entităţi economice din industria turismului. Dacă un hotel îşi închidea porţile pur şi simplu, agenţiile de turism au fost nevoite să lucreze la foc continuu cu personal restrâns, pentru rerutarea şi reprogramarea turiştilor panicaţi.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.