Centrul Vechi al Capitalei rămâne zona preferată a retailerilor pentru magazinele de tip flagship, atât datorită traficului pietonal în creştere constantă, cât şi datorită clădirilor care se pretează perfect în acest scop, apreciează specialiştii companiei de consultanţă imobiliară Regatta Real Estate, într-un comunicat remis News.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Menţionat drept important punct de atracţie de către toate publicaţiile internaţionale de călătorii, printre care National Geographic sau Lonely Planet, Centrul Vechi este una din puţinele zone din Bucureşti care s-a bucurat de creşterea constantă a traficului pietonal şi a numărului de turişti străini.

În acest context, în plenul Camerei Deputaţilor se va discuta un proiect de lege ce sprijină renovarea clădirilor istorice.  Mai exact, proiectul prevede că imobilele istorice vor putea fi reabilitate cu finanţare de la primării, în cotă de până la 50% din costuri, urmând ca autorităţile locale să îşi recupereze cheltuielile prin instituirea unei taxe speciale pentru proprietarii clădirilor respective.

Proiectul de lege permite primăriilor să poata avansa sumele necesare reparaţiilor clădirilor istorice, urmând să îşi recupereze sumele de la proprietari într-o perioadă de până la 10 ani.

Potrivit proiectului, autorităţile administraţiei publice locale pot asigura prin bugetul local cofinanţarea cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie la clădirile monument istoric, la clădirile amplasate în ansambluri şi situri clasate ca monument istoric, în zonele de protecţie a monumentelor istorice, la clădiri protejate datorită valorii lor culturale prin planuri urbanistice generale, la clădirile din zonele construite protejate sau din centrele istorice ale localităţilor, precum şi din staţiunile turistice.

De altfel, Capitala nu beneficiază de o altă zonă pietonală bine definită, pentru succesul căreia ar fi nevoie atât de retail stradal, cât şi de un pol de cafenele şi restaurante.

Pentru a confirma gradul ridicat de interes al zonei, lanţul hotelier Hilton va deschide aici în 2017 o unitate de cazare cu 200 de camere, renovând în prezent o clădire monument istoric.

 “În viitorul apropiat nu vedem ce altă zonă ar putea înlocui Centrul Vechi în preferinţele turiştilor şi nici ale retailerilor. Cei care funcţionau în clădiri cu probleme se relochează în clădiri fără probleme, dar tot în Centrul Vechi, pentru că doresc să îşi păstreze clienţii şi implicit vânzările”, se arată în comunicatul citat.

În ceea ce priveşte închiderea spaţiilor comerciale de la parterul clădirilor cu risc seismic, a fost o măsură controversată, luată ca urmare a tragediei din clubul Colectiv.

”Pe de o parte este de înţeles, ceva trebuie făcut în Centrul Vechi, clădirile trebuie renovate. Pe de altă parte, această măsură a lovit în comerţul stradal şi a favorizat mall-urile. În orice Capitală din lume în care clima permite existenţa comerţului stradal şi a zonelor pietonale, acestea au un rol foarte important”, spune preşedintele Regatta Real Estate, Eduard Uzunov.

Pe lângă Centrul Vechi, Calea Victoriei şi zona Ateneului Roman sunt în continuare foarte interesante pentru retaileri, zona Ateneului Roman devenind treptat un pol atractiv pentru restaurante şi retaileri.

Spaţiile comerciale din zona Centrului Vechi sunt atipice, fiind diferite de la o clădire la alta, în condiţiile în care clădirile au zeci de ani vechime şi în multe cazuri dispun de o suprafaţă distribuită pe mai multe nivele.

Toţi aceşti factori influenţează destinaţia finală a spaţiului şi de asemenea nivelul chiriei. Chiriile din Centrul Vechi diferă în funcţie de străzi: astfel, pe artera principală, strada Lipscani, chiria medie este de 40 - 60 euro/ mp/lună, pentru suprafeţe de aproximativ 100 mp la parter, în timp ce pentru spaţii similare de pe străzile adiacente, cum ar fi Şelari, Smârdan, Covaci, nivelul mediu al chiriei poate coborî până la 20-40 euro/mp/lună în funcţie de locaţia exactă, suprafaţă, compartimentarea interioară etc.

În următoarele luni, estimează specialiştii Regatta Real Estate, vom asista la un proces intensiv de renovare a clădirilor din Centrul Vechi, iar proprietarii care nu îşi permit să reconsolideze clădirile se vor asocia cu investitori sau vor scoate la vânzare imobilele.

În prezent, Regatta Real Estate are în portofoliu mai multe imobile de vânzare în Centrul Vechi, cu preţuri variind între 1,2 milioane euro pentru un imobil cu suprafaţa utilă de 744 mp şi 4,5 milioane euro pentru un imobil cu suprafaţa utilă de 2.030 mp.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.