Brazilia a depăşit Belgia ca cea mai mare piaţă de export pentru vehiculele chineze alimentate cu energie nouă, au arătat datele din industrie, în timp ce producătorii de automobile chinezi cresc vânzările către pieţele non-europene pe fondul anchetei antisubvenţii a Uniunii Europene asupra vehiculelor electrice chinezeşti, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Exporturile de maşini pur electrice şi hibride plug-in către Brazilia au crescut de 13 ori, până la 40.163 de unităţi în aprilie, faţă de aceeaşi luna a anului trecut, devenind cea mai mare piaţă de export pentru a doua lună consecutivă, potrivit datelor China Passenger Car Association (CPCA).

Creşterea puternică a exporturilor către Brazilia, care a fost a 10-a cea mai mare piaţă de export în ianuarie, vine înaintea unei noi creşteri a tarifelor la importurile de vehicule electrice şi hibride, din iulie, deoarece ţara sud-americană încearcă să încurajeze producţia auto locală.

Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

Mai mulţi producători auto chinezi au început deja să crească investiţiile pentru producţia locală în Brazilia.

BYD a început să construiască acolo un complex pentru a începe producţia locală până la sfârşitul anului sau la începutul anului 2025, iar Great Wall Motor a declarat că fabrica sa din Brazilia va începe operaţiunile luna aceasta.

Brazilia a devenit, de asemenea, a doua cea mai mare destinaţie de export a Chinei pentru toate maşinile, în aprilie, după Rusia, care şi-a păstrat primul loc.

Rusia, care este supusă sancţiunilor occidentale, este de aşteptat să rămână cea mai mare piaţă de export auto a Chinei, a declarat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu.

Spania, Franţa, Ţările de Jos şi Norvegia s-au numărat printre ţările care au înregistrat cele mai mari scăderi ale importurilor de vehicule electrice pentru pasageri produse din China în ianuarie-aprilie, potrivit datelor CPCA.

Ancheta antisubvenţii a UE a perturbat exporturile de vehicule chineze către bloc, dar producătorii de automobile din China au explorat în mod activ pieţele din America de Sud, Australia şi ASEAN pentru exporturi, a spus Cui.

În primele patru luni ale acestui an, exporturile de maşini chineze către Rusia au crescut cu 23%, până la 268.779 de vehicule. Exporturile către Mexic şi Brazilia au crescut cu 27% şi 536%, la 148.705 şi, respectiv, 106.448 în aceeaşi perioadă.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.