Bosch, furnizor global de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2020 cu vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) în România, în creştere de aproximativ trei procente în comparaţie cu anul precedent.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2020 cu vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creştere de aproximativ trei procente în comparaţie cu anul precedent. Vânzările totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au rămas la un nivel similar cu cel al anului anterior”, anunţă grupul.

Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România, afirmă că Grupul Bosch în România a obţinut rezultate financiare notabile, în ciuda efectelor pandemiei de coronavirus şi a scăderii producţiei în domeniul auto.

”De fapt, am avut rezultate mai bune decât ne aşteptam iniţial. În pofida mediului de piaţă provocator, prognoza noastră pentru anul fiscal curent în România rămâne pozitivă”, a spus Boldijar.

Numărul angajaţilor Bosch din România a ajuns la aproximativ 8.160, la 31 decembrie 2020.

Bosch a investit în România aproximativ 487 de milioane de lei (aproximativ 100 de milioane de euro) în anul 2020, în special pentru a continua dezvoltarea unităţilor de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj şi-a mărit capacitatea de producţie şi de depozitare, investind peste 85 de milioane de euro în 2020.

În 2021, pentru a susţine dezvoltarea constantă a operaţiunilor sale, Bosch Services Solutions intenţionează să angajeze peste 500 de persoane specializate în domenii precum dezvoltare software, IT Help Desk, customer service, controlling, contabilitate, achiziţii şi vânzări.

Bosch a deschis recent, în colaborare cu autorităţile locale, un centru de vaccinare împotriva Covid-19 la fabrica sa din Cluj. Centrul va permite accesul facil la vaccinarea voluntară pentru orice angajat Bosch care lucrează în zonă şi o rudă a acestuia, precum şi pentru furnizorii companiei şi personalul care lucrează la alte două companii din parcul industrial Tetarom III. În această unitate, Bosch produce, din 2013, printre altele, unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus şi parcare, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor.

De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a furnizat clienţilor internaţionali peste 250 de milioane de piese auto. În plus, fabrica din Blaj şi-a deschis în noiembrie 2020 propriul Centru Medical Bosch, în colaborare cu furnizorul de servicii medicale Elisa Med. Aceasta este prima unitate medicală Bosch din România care oferă servicii de sănătate, având o suprafaţă de 600 de metri pătraţi.

Fabrica din Blaj produce senzori pentru industria auto, dar şi elemente pentru sectorul industrial. În plus, fabrica din Blaj a devenit în 2020 unitatea principală Bosch la nivel global pentru senzori de detonaţie.

De asemenea, aproximativ 1.000 de angajaţi lucrează la Centrul de Inginerie din Cluj. În plus, Bosch intenţionează să-şi extindă campusul software cu o a doua clădire. Noua clădire modernă de birouri, care va fi finalizată, conform planului, în 2023, va fi conectată la facilităţile existente şi va sprijini continuarea dezvoltării locaţiei în domeniul mobilităţii automatizate şi conectate.

„Bosch a ieşit cu bine din primul an de pandemie de coronavirus”, a declarat Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.

Cu toate acestea, compania se aşteaptă la un alt an dificil, în principal din cauza riscurilor de continuare a pandemiei. Pentru a dezvolta noi oportunităţi de afaceri în contextul modificărilor profunde în materie de tehnologie şi ecologie care au loc în prezent, Bosch combină internetul lucrurilor (IoT) cu inteligenţa artificială (AI) şi se concentrează pe electromobilitate.

„Suntem unul dintre câştigătorii tranziţiei la electromobilitate şi ne extindem în mod semnificativ activitatea în domeniul software-urilor prin implicarea inteligenţei artificiale”, a spus Denner.

Eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice stimulează domeniile electrificării şi hidrogenului verde. În perioada 2021 - 2024, Bosch intenţionează să investească un miliard de euro în tehnologia celulelor de carburant.

În primăvara anului 2020 grupul a obţinut statutul de neutralitate din punct de vedere climatic al celor peste 400 de locaţii ale sale din întreaga lume. De asemenea, Bosch îşi propune ca până în 2030 să reducă cu 15 procente faţă de nivelul din 2018 emisiile de dioxid de carbon în cadrul întregului său lanţ valoric, de la furnizori la clienţi, ceea ce reprezintă o reducere de 67 de milioane de tone a emisiilor de dioxid de carbon.

Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani şi are peste 8.160 de angajaţi în cinci entităţi. În 2020, Bosch a înregistrat vânzări de 448 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 395.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Compania a generat vânzări de 71,5 miliarde de euro în 2020. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 şi mobilitate conectată. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Cu cele peste 400 de locaţii din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Compania Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele 129 de locaţii din lume, precum şi aproximativ 34.000 de ingineri software.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.