Candidaţii de pe platforma de recrutare online bestjobs au efectuat un nou record de peste 1,1 milioane de aplicări în primele zece luni ale acestui an, intensificând căutările pentru un job nou. Emoţiile din timpul interviului, aşteptările prea mari ale angajatorilor şi lipsa experienţei necesare pentru jobul dorit au fost printre cele mai frecvente temeri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Candidaţii de pe platforma de recrutare online bestjobs au efectuat un nou record de peste 1,1 milioane de aplicări în primele zece luni ale acestui an, intensificând căutările pentru un job nou. În plus, peste 60% dintre respondenţii celui mai recent sondaj bestjobs au declarat că au participat la cel puţin un interviu de angajare anul acesta, iar alţi 20% au în plan să meargă la interviuri în perioada următoare”, anunţă platforma.

Principalele temeri atunci când participă la un interviu sunt că vor avea emoţii prea mari (26%), că aşteptările angajatorului vor fi mult peste ce ştiu sau pot ei să ofere (21%), că nu o să reuşească să-şi prezinte experienţa într-un mod convingător (20%) sau că nu au experienţa necesară pentru jobul la care au aplicat (tot 20%). Potenţialele întrebări tehnice din timpul interviului, la care nu ar şti să răspundă, sau refuzul recrutorului privind cerinţele candidatului sunt alte motive care îi fac pe aplicanţi să amâne etapa unui interviu pentru un job nou.

Candidaţii ar spune „nu” unui job imediat după interviu în cazul în care salariul prezentat la interviu este sub nivelul pieţei sau al aşteptărilor (41%), sunt întrebaţi dacă ar fi dispuşi să lucreze din concediu/ în zilele libere legal (30%), îşi dau seama din timpul interviului că nu s-ar potrivi acolo (27%), sunt întrebaţi despre planurile de a avea copii (9%) sau procesul de recrutare durează prea mult, cu prea multe persoane de decizie implicate (25%).

În acest context, bestjobs introduce în platformă interviurile live, prin care candidaţii pot intra în discuţii 1-la-1 cu recrutorii, fără a mai trece prin etapa de aplicare şi screening. Acest format de interviu este similar conceptului de „speed dating”, întrucât candidaţii au la dispoziţie 8 minute pentru a se prezenta şi a afla mai multe despre jobul respectiv. Ulterior acestui interviu rapid, atât candidaţii, cât şi recrutorii pot vota „da” în cazul în care există potrivire şi sunt interesaţi să avanseze în procesul de recrutare.

„În secolul vitezei şi mai ales în acest context de pe piaţa muncii, în care tot mai mulţi candidaţi îşi caută un job nou şi vor să facă rapid o schimbare în carieră, la bestjobs am introdus interviurile LIVE, care facilitează un «matching» rapid între candidat şi recrutor, ducând la un proces de angajare simplificat şi eficient. Chiar dacă participarea la interviul LIVE nu necesită aplicare, recomandăm candidaţilor să aibă CV-ul deja completat sau actualizat în platformă, astfel încât informaţiile lor să ajungă cât mai rapid la recrutor ulterior discuţiei live. Astfel, ne propunem să adaptăm recrutările la nevoile actuale ale jucătorilor de pe piaţa muncii, într-un proces care elimină emoţiile clasice ale unui interviu şi care accelerează angajările pentru companiile cu multe poziţii deschise”, spune Ana Vişian, marketing manager.

Fie că îşi caută un singur coleg sau mai ales dacă au deschise numeroase poziţii, recrutorii îşi pot face cont de angajator pe platformă, unde e util să completeze cât mai multe detalii despre companie şi despre jobul sau joburile disponibile, iar în urma discuţiilor live primesc gratuit CV-urile candidaţilor preferaţi pentru a continua procesul de recrutare.

Sondajul a fost efectuat în perioada octombrie-noiembrie, pe un eşantion de 1.200 utilizatori de internet din România.

bestjobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, pe bestjobs sunt peste 35.000 de joburi şi 4,6 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.