Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) anunţă că a lansat în consultare publică proiectul de decizie privind procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare, document ce stabileşte anumite aspecte procedurale menite să contribuie la aplicarea normei naţionale elaborate pentru aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale (Regulamentul DSA).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”ANCOM a lansat în consultare publică proiectul de decizie privind procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Proiectul de decizie stabileşte anumite aspecte procedurale menite să contribuie la aplicarea normei naţionale elaborate pentru aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale (Regulamentul DSA)”, anunţă ANCOM.

Proiectul de decizie urmăreşte să stabilească procedura de informare a Autorităţii pe care trebuie să o parcurgă furnizorii de servicii intermediare şi, totodată, extinderea aplicării cadrului de reglementare a Deciziei preşedintelui ANCOM nr. 336/2013 şi la furnizorii de servicii intermediare.

Procedura de informare urmăreşte transparentizarea informaţiilor referitoare la furnizorii de servicii intermediare în sprijinul destinatarilor serviciilor.

Prevederile procedurii de informare se aplică atât furnizorilor de servicii intermediare existenţi la data intrării în vigoare a deciziei, cât şi celor care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puţin unul dintre serviciile digitale care se încadrează în categoria serviciilor de „simplă transmitere” („mere conduit”), serviciilor de „stocare în cache” („caching”) sau serviciilor de „găzduire” („hosting”).

Astfel, furnizorii de servicii intermediare trebuie ca, în termen de 45 zile de la data începerii oferirii serviciilor sau data intrării în vigoare a deciziei, după caz, să transmită ANCOM, prin completarea corespunzătoare a formularelor din aplicaţia de raportare pusă la dispoziţie de Autoritate, o informare care să conţină date în vederea identificării furnizorului şi a comunicării eficiente cu acesta în scopul aplicării normelor legale în vigoare, precum şi tipurile de servicii oferite.

În vederea transmiterii acestei informări, ca prim pas, fiecare furnizor trebuie să transmită ANCOM un e-mail care să cuprindă cel puţin următoarele date: denumirea furnizorului, codul unic de identificare într-un registru relevant şi adresa de poştă electronică de corespondenţă în relaţia cu Autoritatea, date necesare creării contului ce urmează a fi utilizat în aplicaţia de raportare. Ulterior, proiectul de decizie stabileşte paşii de urmat pentru transmiterea informării către ANCOM.

Transmiterea de către furnizor a e-mailului iniţial în vederea creării contului în aplicaţia de raportare, transmiterea de către ANCOM a credenţialelor de acces, precum şi transmiterea informării de către furnizor conform normei naţionale trebuie realizate în termen de 45 de zile.

Proiectul de decizie propune, de asemenea, extinderea aplicării cadrului de reglementare instituit prin Decizia preşedintelui ANCOM nr. 336/2013 şi la furnizorii de servicii intermediare, atât pentru a facilita respectarea obligaţiei de informare a furnizorilor prin punerea la dispoziţie a mijloacelor electronice de transmitere a informaţiilor, cât şi pentru posibilitatea verificării şi prelucrării automate a documentelor, datelor sau informaţiilor transmise de aceştia către Autoritate.

Pentru implementarea prevederilor Regulamentului DSA în România, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi ANCOM au iniţiat un proiect de lege care stabileşte măsurile legislative naţionale necesare pentru aplicarea dispoziţiilor normei europene, act normativ adoptat de Parlament şi aflat în procedură de promulgare.

Proiectul de act normativ adoptat de Parlament desemnează ANCOM în calitate de coordonator naţional al serviciilor digitale şi îi stabileşte, printre altele, atribuţii de elaborare şi adoptare a legislaţiei secundare necesare aplicării normei primare în România.

Proiectul de decizie privind procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare şi pentru modificarea şi completarea Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 336/2013 privind mijloacele şi modalitatea de transmitere de către furnizori a unor documente, date sau informaţii către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii poate fi consultat pe site-ul autorităţii, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 4 aprilie 2024.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.