”Pe AutostradaA7, în sfârşit UMB aşa cum îl ştim! Al treilea episod ne arată forţa UMB demonstrată în trecut, fiind singurul şantier prin care-şi onorează momentan blazonul. Dar, în ciuda mobilizării exemplare de aici, inaugurarea ÎNTREGII secţiuni de 80 kilometri, pe profil complet, dintre Focşani şi Buzău este practic imposibilă în 2024 aşa cum au promis deopotrivă politicienii şi constructorul”, au transmis, joi, oficialii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit acestora, stadiul fizic al lucrărilor este cuprins între 28 şi 32 la sută, în datele oficiale ale CNAIR, dar care nu se referă la lucrrile la zi, ci la ultima raportare.

”Aici adăugăm cu indulgenţă 3 puncte procentuale aferente diferenţei dintre lucrările executate la zi şi cele raportate la ultima actualizare CNAIR. Aşadar, pe celebra cocoaşă de la Focşani să zicem că suntem azi la 35%. Termenul este august 2024, deci 5 luni rămase. Ca să se deschidă la ~95%, înseamnă că trebuie pus în teren un procent de 60%, deci 12% avans lunar mediu! Exclus. Fezabil octombrie, 8,5% cadenţă pe un lot mic de 11 kilometri.

Pe Mândreşti-Râmnic avem 31%. Livrarea în decembrie înseamnă ~64% în 9 luni, deci peste 7% medie lunară pe 36 kilometri! Vise. Fezabil aprilie 2025, în termenul contractual, adică 5% pe lună (include sezonul prost de iarnă). Pe Râmnic-Buzău Nord calculul este similar, putem spera la aprilie 2025. Pe ciotul buzoian suntem la 31% astăzi şi, contractual, trebuie să fie gata în august 2024 dar este practic imposibil, mai ales că aici avem podul imens peste Buzău care nici măcar nu are pilele gata. Oricum ar fi muzeu fără continuarea spre Ploieşti, doar nodul Vadu Paşii ar fi folosit”, au mai transmis specialiştii asociaţiei.

Aceştia analizează şi aşa-numitele puncte critice.

”Dacă la terasamente şi asfalt munca este (relativ) uşoară şi puternic mecanizată, la structuri e mult mai migălos şi depinzi foarte, foarte mult de factorul uman. Nu avem NICIO grindă instalată pe NICIO structură între Focşani şi Buzău! Multe pasaje şi poduri nu au toate pilele gata, ba chiar la multe încă se lucrează la fundaţii. Pe lângă toate acestea vin şi finisajele: grosier 80 kilometri (fără bretelele din noduri!) înmulţiţi cu 4 rânduri de parapete de protecţie. Plus marcajele care, la 80 km, nu sunt deloc de neglijat ca timp de aplicare. Şanţuri, iluminat, spaţii servicii? Nici nu le mai socotim, nu ne trebuie”, a mai transmis Asociaţia Pro Infrastructură.

Reprezentanţii acesteia spun că ”fezabilă este deschiderea (în octombrie) pe celebra cocoaşă între nodurile Focşani Nord şi Mândreşti şi poate, la final de an, până la Slobozia (DJ205R) dacă se concentrează pe podurile peste Râmna şi Milcov”        .

”Poate că e mai uşor ceva între Buzău şi Râmnicu Sărat dar acolo avem alt pod-mamut, cel peste Râmnic. Ori să se facă o descărcare provizorie pe unul din drumurile judeţene. Multe scenarii şi o singură certitudine: NU vom circula pe TOŢI cei 80 de kilometri dintre Focşani Nord şi Buzău Nord-Est în 2024. Atenţie: alocarea celei mai mari părţi din forţele UMB pe această secţiune înseamnă neglijarea sau chiar încetinirea spre zero a altor şantiere, chiar aici pe A7, dar mai ales prin alte zone, cum v-am arătat în februarie şi martie pe DEx12 Coloneşti-Piteşti şi A3 Nădăşelu-Poarta Sălajului”, a mai transmis asociaţia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.