Transportatorul aerian naţional Tarom s-a situat în primele opt luni ale anului pe locul întâi, din şase companii naţionale, din punctul de vedere al numărului de curse cu incidente raportat la volumul total al zborurilor, cu 1,2 incidente la 100 de zboruri, arată o analiză Flight Refund, companie specializată în obţinerea despăgubirilor pentru pasageri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La polul opus s-a situat Air France, cu o pondere de aproape patru ori mai mare a incidentelor, de 4,6%. Analiza a luat în considerare şase companii naţionale, active în România: Tarom, LOT, Czech Airlines, Lufthansa, Air France şi British Airways.
 

În primele opt luni ale anului, cele şase companii au înregistrat în total 981.189 de zboruri şi un procent mediu de incidente de 2,9%.

”Sub medie s-au clasat Tarom, cu 1,2%, Czech Airlines cu 1,6%,  British Airways cu 2% şi Lufthansa, cu 2,6%. Doar Air France a înregistrat un procent peste medie, de 4,6 incidente la o sută de zboruri. Rezultatele slabe înregistrate de către operatorul francez şi cel german sunt efectul direct al grevelor din prima parte a anului care au condus la anularea a sute de zboruri şi a unei greve a controlorilor de trafic în Germania”, spun reprezentanţii Flight Refund.

O analiză anterioară a Flight Refund a arătat că, cel puţin în România, companiile tradiţionale au înregistrat o pondere dublă a incidentelor de zbor faţă de transportatorii low cost. Astfel, anul trecut în România, companiile tradiţionale au avut un procent de 0,42% din totalul zborurilor înregistrate.

În cazul curselor low cost, ponderea a fost de 0,22% din total, adică jumătate din procentul curselor companiilor tradiţionale.
 
“Numărul curselor aeriene din Europa creşte cu rapiditate, iar infrastructura rămâne în urma acestei evoluţii.  În acest context, ne aşteptăm ca numărul incidentelor să crească. Pasagerii au dreptul la compensaţii de până la 600 de euro dacă incidentul este imputabil liniei aeriene. Serviciul online Flight Refund ajută acei călători al căror zbor a întârziat mai mult de trei ore, a fost anulat sau în cazul în care li s-a interzis îmbarcarea în mod nejustificat. Din păcate, mai puţin de 5% din călători îşi cunosc drepturile”, a declarat directorul general al Flight Refund, Anikó Bolyó.

 Serviciul Flight Refund a fost înfiinţat în 2012, de către economistul şi specialistul în comunicare Barbara Schulhof şi Tamás Doffek,  investitor particular. Încă din 2016, compania are clienţi din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Franţa, Portugalia şi Spania. În 2018, România a devenit piaţă de interes major, activitatea companiei fiind susţinută de un birou local.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.