BRD a realizat anul trecut venituri din factoring de 921 milioane euro, în scădere cu 4% faţă de 2014, iar cota de piaţă a băncii pe acest segment s-a redus de la 35,7% la 25%, în condiţiile în care piaţa de profil a urcat cu 35%, la 3,65 miliarde euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Factoringul este un produs financiar prin care o companie "vinde" facturile pe care le are de încasat unui factor, care este, de obicei, o bancă. În schimb, compania primeşte o parte din valoarea facturilor, ca avans, care poate ajunge până la 80% din cuantumul acestora, iar restul la momentul când factorul încasează contravaloarea facturilor de la clienţii companiei.

În 2014, banca a derulat afaceri din factoring de 960 milioane euro, având o cotă de piaţă de 35,7%.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

BRD a derulat anul trecut operaţiuni de factoring cu circa 700 de clienţi de toate dimensiunile şi din toate sectoarele economice, ponderea cea mai mare înregistrându-se în zona bunurilor de larg consum, industria metalurgică, maşini şi echipamente.

Factoringul intern fără regres, prin care banca preia riscul de neplată a debitorilor cedaţi, a fost în continuare cel mai căutat produs, cu o pondere de peste 70% în totalul portofoliului.

Banca a consemnat o creştere de peste 35% la operaţiunile de reverse factoring şi Supply Chain Finance, produse care asigura o mai mare stabilitate şi predictibilitate în colaborarea cu furnizorii şi permit parteneriate durabile între furnizor, debitor şi factor.

"Evoluţia din 2015 arată că factoringul rămâne interesant pentru companii, ţinând cont că este nu doar un produs de finanţare, cu efect imediat în cash-flowul companiei, ci şi unul care permite optimizarea capitalului, acoperirea riscului de neîncasare a creanţelor şi managementul eficient al creanţelor şi debitorilor. Strategia noastră pentru 2016 are în vedere diversificarea ofertei, cu accent pe soluţii inovative, pe calitatea serviciilor şi optimizarea fluxurilor operaţionale, astfel încât să usuram accesul la produsele de factoring şiSupply Chain Finance", a afirmat într-un comunicat Anca Dogaru, directorul adjunct al departamentului Global Transaction Banking al BRD.

Piaţa de factoring, care cuprinde atât bănci, cât şi companii specializate în scontarea şi administrarea de facturi comerciale, a înregistrat anul trecut o creştere de 35% faţă de 2014, la 3,65 miliarde euro, potrivit datelor Asociaţiei Române de Factoring (ARF).

BRD este prima bancă din România care a introdus în oferta sa, în 1993, operaţiunile de factoring.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.