Tabloidele Click şi Libertatea au fost cele mai vândute ziare din România în perioada aprilie - iunie 2016, cu 85.596, respectiv 49.667 de exemplare, potrivit datelor publicate, miercuri, de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Click se află pe primele locuri în clasamentul BRAT al celor mai vândute publicaţii şi cu ediţia de duminică, vândută în 48.643 de exemplare, şi ediţiile lunare Click! Poftă bună!, cu 37.599 de exempare, şi Click! Pentru femei, cu 32.947 de exemplare.

Libertatea se află, de asemenea, în topul vânzărilor, cu săptămânalul dedicat publicului feminin, vândut în 40.484 de exemplare.

Între cele mai vândute publicaţii din România se numără revista culinară cu apariţie lunară Practic în bucătărie, vândută în 61.789 de exemplare, dar şi ghidul TV săptămânal TV Mania, vândut în 43.147 de exemplare, şi ghidul TV bilunar TV Satelit, cu 31.435 de exemplare.

În rândul cotidienelor generaliste naţionale, cel mai vândut, în perioada aprilie-iunie, a fost Evenimentul zilei, cu 10.982 de exemplare, urmat de România liberă, cu 9.735 de exemplare. Adevărul s-a vândut în 8.670 de exemplare, iar Jurnalul Naţional în 3.987 de exemplare.

La categoria ediţiilor de weekend ale ziarelor, Click! conduce clasamentul vânzărilor, cu 48.643 de exemplare, urmat de Libertatea, cu 29.909 de exemplare, apoi de Adevărul, cu 13.416 exemplare, şi Gazeta Sporturilor, cu 6.743 de exemplare.

Publicaţia Patriarhiei Române, Lumina de duminică, a fost vândută în 21.765 de exemplare.

Din analiza evoluţiei cifrelor de difuzare aferente trimestrului 2 al anului 2016, se observă că mediile tirajului tipărit şi difuzat pentru publicaţiile auditate de BRAT au înregistrat o creştere de aproximativ 12% faţă de trimestrul anterior. Această creştere provine în principal din creşterea tirajului tipărit şi difuzat aferent catalogului-broşură Kaufland. Media tirajului vândut în perioada aprilie - iunie 2016 a scăzut cu 5% faţă de trimestrul anterior.

Spre deosebire de trimestrul similar al anului 2015, acum mediile tirajului brut şi difuzat sunt cu 17%, respectiv 22% mai mari. Media tirajului vândut în perioada aprilie - iunie 2016 a fost cu aproximativ 8% mai mică decât în trimestrul 2 al anului 2015.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizeaza investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.