Soliştii Sonya Yoncheva (soprană), Alexei Volodin şi Malcom Martineau (pian), precum şi Orchestra Română de Tineret susţin programul artistic de miercuri la Festivalului „Enescu”, constând în arii diverse, Rapsodia a II-a de Enescu, Beethoven şi Ceaikovski.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La Ateneul Român, de la ora 16.30, va avea loc un recital vocal instrumental susţinut de soprana Sonya Yoncheva şi pianistul Malcom Martineau. Programul cuprinde arii de compozitorii Duparc, Viardot, Chausson, Donizetti, Delibes, Puccini, Martucci, Tosti şi Verdi.

La Sala Palatului, la ora 19.30, va concerta Orchestra Română de Tineret, condusă de dirijorul Cristian Mandeal, solistul serii fiind pianistul Alexei Volodin. Programul cuprinde lucrări de Enescu, Beethoven şi Ceaikovski.

Prima lucrare a concertului din această seară, Rapsodia română în Re major op. 11 nr. 2 de George Enescu este una dintre cele mai populare şi îndrăgite lucrări enesciene. Prin caracterul său exotic, puternic influenţat de melosul popular, dinamismul şi orchestraţia spectaculoasă, această lucrare de tinereţe, cucereşte publicul şi interpreţii, fiind nelipsită din repertoriile marilor orchestre.

În continuarea programului vom asculta Concertul nr. 3 în do minor pentru pian şi orchestră  de Ludwig van Beethoven, la pian Alexei Volodin. Concertul nr. 3 a fost compus în anul 1800 şi dedicat Prinţului Louis Ferdinand al Prusiei, iar la premieră a fost  interpretat de Beethoven însuşi.  Beethoven  a compus lucrări în toate genurile epocii, iar creaţiei pianistice i-a acordat o deosebită atenţie. Lucrarea de faţă este un prototip al stilului clasicismului vienez, o muzică graţioasă, echilibrată structural şi plină de seninătate şi patos. Un plus pe care Beethoven îl aduce clasicismului constă în spectaculoase contraste tematice, de caracter şi de nuanţe. De asemenea, tematismul muzical surprinde momente de melancolie şi dramatism, chiar culminaţii impetuase, specifice revoluţionarului compozitor, aflat la confluenţa dintre epoci.

Seara se încheie cu Ceaikovski - Simfonia nr. 6 în si minor op. 74, Patetica. Compusă în anul 1893, este ultima lucrare din creaţia compozitorului şi înglobează tot ce înseamnă stilul şi conţinutul muzicii lui Ceaikovski, după cum anunţă şi titlul. Premiera a avut loc cu 8 zile înainte de moartea sa, la Sankt Petersburg, cu Ceaikovski la pupitrul dirijoral. Ceaikovski, o personalitate hipersensibilă aflată într-o permanentă luptă cu destinul, a exprimat conflictele sale interioare în creaţiile sale. Pentru această simfonie şi semnificaţia sa avem mărturia compozitorului: „Fară exagerare, mi-am pus întregul suflet în această lucrare".

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.