„Fire Shut Up in My Bones”, operă contemporană cu accente de jazz şi blues de Terence Blanchard, trompetist renumit, a fost jucată luni la redeschiderea post-Covid a Met Opera din New York.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După un an şi jumătate cu cortina căzută din cauza coronavirusului, Metropolitan Opera din New York şi-a regăsit publicul luni seară pentru o premieră istorică, o operă compusă de un muzician de culoare, trompetistul Terence Blanchard. În 138 de ani de existenţă şi în ciuda marilor compozitori afro-americani precum William Grant Still, prestigioasa instituţie nu a pus pe afiş niciodată una dintre operele lor, în comparaţie cu alte scene din Statele Unite, scrie Le Figaro. 

„Fire Shut Up in My Bones” de Terence Blanchard, celebru pentru că a compus coloana sonoră la numeroase filme de Spike Lee. 

Libretul, scris de cineasta americană Kasi Lemmons, este inspirat de memoriile lui Charles Blow, un cronicar de la The New York Times care povesteşte trecerea sa la vârsta adultă ca băiat de culoare în sudul Statelor Unite, luptându-se cu rasismul şi traumatizarea în urma unei agresiuni sexuale continue din partea unui văr în copilărie. 

Cu această ocazie, opera, jucată, cântată şi dansată la Lincoln Center, a fost difuzată pe un ecran gigant, în amfiteatrul în aer liber din Marcus Garvey Park în Harlem, unde intrarea a fost gratuită. 

La cpătul a trei ore de reprezentaţie, încheiată cu aplauze, Lara Rabkin, creatoare în vârstă de 48 de ani, avea lacrimi în ochi. „Este foarte puternic. Este important să se vorbească mai mult de oameni exprimându-şi emoţiile, în speciale cele ale celor de culoare din comunitatea noastră, căci nu există un loc pentru a vorbi despre traumatismele lor, rănile lor, şi pentru a veni în sprijinul lor mai mult decât de a transmite o imagine de duritate”, a explicat ea, foarte emoţionată.  

Cu mult înainte de spectacol, lângă strada 125 din Harlem, se formase o coadă lungă pentru ca oamenii să-şi prezinte cardul de vaccinare, înainte de a umple rapid amfiteatrul cu 1.700 de locuri. Înainte ca baritonul Will Liverman să cânte primele note, orchestra, dirijată de Yannick Nézet-Séguin, a interpretat imnul american, aplaudat de mulţimea în picioare.

În timpul pandemiei, Met, cel mai mare angajator din Statele Unite în sectorul artelor spectacolului cu peste 3.000 de angajaţi, a trebuit să se confrunte şi cu lungi negocieri sociale, pe fondul reducerilor salariale, pentru a-şi putea relua activitatea. La sfârşitul lunii august s-a ajuns la un acord: prevede reduceri salariale pentru muzicieni, conducerea angajându-se să restabilească o parte din aceasta atunci când veniturile din bilete vor ating 90% din nivelul anterior pandemiei.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.