Peste 500 de obiecte autentice de memorabilia şi artefacte, ambalaje, afişe, propagandă politică, postere, machete, ziare şi reviste cu reclame vor putea fi văzute într-o expoziţie găzduită de Mega Mall între 2 şi 18 octombrie, sub umbrela "Made in RO", primul muzeu temporar de publicitate şi branduri româneşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Expoziţia deschide seria de evenimente organizate sub umbrela muzeului temporar "Made in RO", din perioada 3-18 noiembrie, la Arcub-Hanul Gabroveni. 

Vizitatorii vor descoperi gratuit, între 2-18 octombrie, cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau românii în trecut, dar şi poveştile din spatele reclamelor şi ale brandurilor naţionale de altădată, marcând astfel debutul celei de-a treia ediţii a primului muzeu temporar de publicitate şi branduri româneşti, iniţiat şi organizat de Asociaţia ESCU.

Evenimentul reprezintă o introducere cu parfum retro în casele românilor din trecut, printr-o expoziţie care va îngloba “anunciuri” amuzante şi cu o grafică spectaculoasă, precum şi obiecte marcante din creaţia publicitară şi din evoluţia mărcilor emblematice autohtone, care vor prinde viaţă, oferind o experienţă culturală nemaiîntâlnită într-un spaţiu comercial.

Expoziţia este o ocazie unică pentru publicul din Bucureşti de a explora peste 500 de obiecte autentice de memorabilia şi artefacte, precum ambalaje, afişe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare şi reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice şi electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV cu reclame sau transmise la Radio, studii de caz pe campanii de publicitate şi antreprenori români, reclame din arhive şi multe altele.

Selecţia cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă şi întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană - conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul de produs de larg consum al acestor vremuri.

Decorurile autentice şi colecţiile prezentate vor purta vizitatorii într-un tur al amintirilor, dar vor şi radiografia felul în care România a trecut prin schimbările de consum, de mentalităţi, de lifestyle şi economice de-a lungul vremii, prin câteva branduri şi campanii publicitare care au făcut carieră.

Ediţia a treia a  muzeului de publicitate şi branduri Made in RO va continua în luna noiembrie, la Arcub, printr-o componentă educativă complexă, aplicată prin expoziţii, conferinţe, tururi ghidate, podcast-uri şi ateliere creative, masterclass-uri şi spaţii experienţiale.

Evenimentul de anul acesta va marca, de asemenea, şi construirea primului muzeu virtual de publicitate şi branduri româneşti, care reprezintă o cronică digitală a memoriei industriilor creative din România, cuprinzând tururi virtuale, articole, analize, fotografii de arhivă, fragmente din presa din ţară, dar mai ales digitizarea unei părţi din colecţiile expuse din expoziţie pe website-ul dedicat proiectului www.muzeulpublicitatii.ro.

Colecţii şi colecţionari principali sunt: Florian Ciobanu // Reclame Vechi Româneşti 1840-1995, Alexandru Stoian // Asociaţia Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Ştiinţific şi Istoric „Suntem România” şiCristian şi Mihai Dumitru // Asociaţia Muzeul Jucăriilor şi multe alte colecţii private.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.