Oamenii de ştiinţă de la Northwest University au anunţat că au descoperit mii de fosile pe malul unui râu din provincia chineză Hubei, scrie BBC.

Este estimat că fosilele datează de 518 milioane de ani, iar ele sunt păstrate „extraordinar”, pielea, ochii şi organele interne fiind conservate.

Paleontologii au numit descoperirea „incredibilă”, mai ales pentru că mai mult de jumătate dintre fosile aparţin unor specii necunoscute.

Fosilele, cunoscute ca Qingjiang biota, au fost colectate din apropierea râului Danshui din provincia Hubei.

Peste 20.000 de specimene au fost adunate şi 4.351, analizate până în prezent. Între acestea, viermi, meduze, anemone de mare şi alge.

Ele vor deveni „o foarte importantă sursă de studiu al originilor creaturilor”, a declarat pentru BBC profesorul Xingliang Zhang de la Northwest University din China.

Descoperirea este remarcabilă, în mod special, pentru că „majoritatea creaturilor sunt organisme cu corpuri moi, precum meduze şi viermi, care, în mod normal, nu au nicio şansă să devină fosile”, a spus profesorul Robert Gaines, geolog care a luat parte la studiu.

Qingjiang biota a fost, aparent, acoperit repede de sedimente, în urma unei furtuni, ca acele corpuri moi să fie conservate, a mai spus Zhang.

Paleontologul Allison Daley, care nu a luat parte la studiu, dar a scris o analiză însoţitoare pentru Science, a declarat pentru BBC că descoperirea este una dintre cele mai importante din ultimii 100 de ani.

„M-a dat gata - ca paleontolog, nu m-am gândit niciodată că voi fi martor la descoperirea unui astfel de sit. Vedem pentru prima dată meduze conservate”.

Echipa de cercetare documentează acum specimenele rămase şi face săpături suplimentare în regiune pentru a afla mai multe despre ecosistemul local şi procesul de fosilizare.

Fosilele sunt din perioada Cambrian, care a început în urmă cu 541 de milioane de ani şi s-a încheiat în urmă cu 488 de milioane de ani, iar în timpul ei diversitatea animală a cunoscut o creştere.