Regizorul iranian Rafi Pitts a vorbit, într-un interviu acordat agenţiei de presă News.ro, despre cel mai recent lungmetraj al său, ”Soy Nero”, prezentat în cadrul Festivalului Internaţional de Film Bucureşti (BIFF), despre dependenţa sa de procesul de creaţie cinematografică şi despre exil.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pentru scenariul filmului ”Soy Nero”, Rafi Pitts a colaborat cu Razvan Rădulescu, care a lucrat, printre alţii, cu regizorii Cristi Puiu, Radu Muntean şi Didi Danquart. În interviul acordat News.ro, regizorul spune că este un admirator al muncii scenaristului român, adăugând că această colaborare a venit în sprijinul filmului.

Filmul - care a fost selectat în competiţia pentru Ursul de Aur la Berlinala 2016 - spune povestea lui Nero, un mexican deportat, care reuşeşte să se înroleze în armata Statelor Unite, pentru a primi cetăţenie americană.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Născut în 1967, în Iran, Rafi Pitts a debutat în lungmetraj cu ”Fasl-e panjom” (Franţa - Iran, 1997), care a avut premiera la Festivalul de Film de la Veneţia. În 2003, şi-a prezentat controversatul documentar ”Abel Ferrara Not Guilty” la Locarno, iar ”It's Winter” (2006) a  avut premiera în competiţia oficială a Festivalului de Film de la Berlin. Până în prezent, Rafi Pitts a primit trei nominalizări la trofeul Ursul de Aur al Festivalului de Film de la Berlin, pentru ”It's Winter” (2006), ”The Hunter” (2010) şi ”Soy Nero” (2016). În 2012, Actorul şi regizorul Ben Aflleck l-a invitat pe Pitts să-i fie consultant personal pentru lungmetrajul ”Argo”.

 

Reporter: De unde a pornit ideea filmului ”Soy Nero”?

Rafi Pitts: Nu există un singur motiv pentru a vrea să faci un film. Are de-a face cu felul în care mă simt în momentul în care mă apuc de scris. După filmul ”The Hunter” (2010), am fost nevoit să plec în exil. Nu mă puteam întoarce în Iran şi simţeam nevoia să aparţin unui loc. O nevoie de a-mi depăşi graniţele. Acesta a fost punctul de plecare. Apoi am dat peste ”soldaţii green card”. Mai exact, imigranţii care s-au înrolat în armata Statelor Unite pentru a obţine cetăţenia. Un film are mai multe straturi şi sper că subiectul este mai mult decât o poveste.

Reporter: Aţi scris povestea acestui lungmetraj, cum decideţi, în general, stilul unui film?

Rafi Pitts: Stilul unui film este dat de subiect. Subiectul îmi spune cum ar trebui filmat. În cazul peliculei ”Soy Nero”, a fost nevoie să folosesc anumite lentile pentru a lăsa personajele fără adâncimea câmpului vizual, subliniind idea că nu există scăpare. De asemenea, am fost nevoit să captez imaginea pe peliculă. Motivul nu a fost estetica, ci, mai degrabă, temperatura. În mod suprinzător, aparatele digitale nu simt căldura. Povestea filmului are loc în desert. Trebuia să-l simt, iar pelicula mi-a oferit asta. Apoi vin personajele. Camera ar trebui să vină în sprijinul lor, şi nu invers.

Reporter: Aţi scris sau aţi participat la scrierea tuturor scenariilor filmelor pe care le-aţi regizat. Cum a fost colaborarea cu Răzvan Rădulescu?

Rafi Pitts: Am avut întotdeauna o mare admiraţie pentru munca lui Răzvan Rădulescu. Este un mare scriitor. Eu scriu cu camera. Am simţit că această combinaţie va fi în beneficiul filmului. M-am bucurat de fiecare moment al prezenţei lui, iar filmul este şi al lui.

Reporter: Ce contează mai mult: cifrele din box office sau opinia criticilor?

Rafi Pitts: Nici una, nici alta. Totul se rezumă la film. Trebuie să fie făcut şi, dacă se înalţă, minunat. Dacă nu, ei bine, măcar l-am făcut. Sunt dependent de experienţa în sine şi de proces.

Reporter: Lucraţi la un nou proiect? Care este următoarea temă de interes?

Rafi Pitts: Stând aici, în afara unui cinematograf din Bucureşti, mintea îmi călătoreşte în multe direcţii şi gândurile plutesc, dar totul este încă în afara focusului. Este prea devreme să fiu limpede, dar, încă o dată, claritatea vine odată ce filmul este gata.

Filmul ”Soy Nero” a deschis, luni, competiţia Festivalului Internaţional de Film Bucureşti (BIFF), din care fac parte alte şapte pelicule semnate, între alţii, de Julio Medem, Mia Hansen-Løve, Arnaud Desplechin şi Olivier Loustau.

Festivalul Internaţional de Film Bucureşti se va desfăşura până sâmbătă, la Cinema Elvira Popescu şi Cinema Muzeul Ţăranului, unde vor avea loc evenimente speciale dedicate copiilor şi adulţilor: proiecţii şi ateliere. Duminică, trei dintre filmele prezentate în cadrul BIFF vor fi proiectate în reluare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.