Finala Eurovision Song Contest, care a avut loc pe 18 mai, la Tel Aviv, a fost urmărită de 182 de milioane de telespectatori din 40 de pieţe, potrivit European Broadcasting Union, iar în România, televiziunea publică a cunoscut o scădere a audienţei faţă de anul 2018.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Show-ul, la care România nu s-a calificat, a atras 36,7% din cota de piaţă, cu un procent mai mult faţă de anul trecut, iar publicul cu vârste sub 35 de ani a fost mai numeros.

Online, via YouTube, finala Eurovision în cadrul căreia Madonna a susţinut un recital a fost urmărită de 40 de milioane de indivizi din 225 de teritorii, dintre care 72% cu vârste sub 35 de ani. 

Italia, care a început să participe la Eurovision în 2011, s-a clasat pe locul a doilea. Aici, show-ul a fost urmărit de 3,4 milioane de telespectatori, potrivit RAI, cu 5% mai mult decât anul trecut.

În Israel, ţara gazdă, finala Eurovision a înregistrat 63,2% din cota de piaţă.

Cea mai mare audienţă, pentru al nouălea an consecutiv, a fost înregistrată în Germania, care este cea mai populată ţără din Europa, exceptând Rusia. Aici, finala a fost vizionată de 7,6 milioane de telespectatori.

TVR, care a transmis în direct, a fost urmărită în cele patru ore de program de 147.000 de telespectatori, cu aproximativ 10.000 mai puţin decât anul trecut.

Finala Eurovision 2018 - pentru care reprezentanţii României au ratat calificarea - a fost urmărită la TVR 1, de 158.000 de telespectatori la nivel naţional.

Câştigătorul concursului a fost Duncan Laurence, care a reprezentat Olanda cu piesa „Arcade”. Este prima dată în 44 de ani când Olanda câştigă competiţia.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.