Ediţia a 25-a a Festivalului Internaţional „George Enescu” se încheie duminică cu un program impresionant, care oferă publicului muzică de cameră cu Orchestra Simfonică WDR, muzică barocă cu celebrul ansamblu Les Arts Florissants, cu William Christie la pupitru, şi o paletă impresionantă cu lucrări de Enescu, Wagner şi Bruckner, în interpretarea Orchestrei Concertgebouw, sub bagheta faimosului dirijor Daniel Harding. Toate concertele zilei sunt transmise online pe www.festivalenescu.ro şi rămân disponibile încă 12 ore după încheierea transmisiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Muzicienii Orchestrei Simfonice WDR din Koln au susţinut la Sala Auditorium a MNAR, la ora 10.30, un concert cu  lucrări de muzică de cameră de o frumuseţe aparte. Concertul s-a deschis cu Cvintetul de coarde de Zemlinski, o lucrarea camerală ce depăşeşte spectrul muzicii de cameră, ajungând aproape de sonoritatea orchestrală. Zemlinski a început lucrul la Cvintet în anul 1894 şi a scris 2 părţi, urmând ca ulterior să treacă printr-o schimbare stilistică, ce nu i-a permis să adauge lucrării alte mişcări. Cvintetul este scris pentru 2 viori, 2 viole şi violoncel. În continuarea programului, publicul a audiat Cvartetul nr. 2 în Sol Major din creaţia enesciană, o lucrare superbă, apreciată în rândul muzicii camerale.

În program mai este Brahms - Cvintetul nr. 2 op. 111 în Sol Major, compus în 1890 şi publicat în 1891, despre care compozitorul intenţiona să fie ultima lucrare a creaţiei sale. Denumit şi Prater Quintet, lucrarea a fost primită de public cu real entuziasm, premiera de la Viena din anul 1890 fiind senzaţională. Este o muzică pasională, romantică, învolburată, de o frumuseţe cuceritoare.

La Ateneul Român, de la ora 16.30, are loc un concert susţinute de ansamblul Les Arts Florissants condus de dirijorul William Christie. Repertoriul este dedicat muzicii de scenă din perioada barocă, publicul va asculta Opera lui Handel Partenope HWV 27. Compusă în anul 1730, este o operă cu un subiect intrigant şi comic, care a fost privită cu reticenţă de publicul secolului XVIII pentru complicaţiile romantice ale acţiunii. Premiera a avut loc la King's Theatre din Londra.

La Sala Palatului, de la ora 19.30, concertul care încheie ediţia a 25-a a Festivalului Internaţional George Enescu este susţinut de Orchestra Regală Concertgebow din Amsterdam condusă de dirijorul Daniel Harding.

Programul ales pentru finalul festivalului este unul memorabil, începe cu Pastorale-fantesie de George Enescu, o lucrare de tinereţe compusă în anul 1899 care a fost abandonată după premieră. Redescoperirea acestui microunivers enescian i se datorează dirijorului Gabriel Bebeşelea, care s-a ocupat de analiza, editarea şi tehnoredactarea piesei, şi readucerea sa pe scenele de concert. În 2019 Gabriel Bebeşelea a dirijat Pastorala-fantezie în premieră bucureşteană, iar audiţia sa în ultimul concert al Festivalului Internaţional George Enescu este un ultim omagiu pentru sărbătorirea celor 140 de ani de la moartea compozitorului.

Programul este completat de sonorităţile fermecătoare ale muzicii lui Wagner, Uvertura operei Tannhauser, scrisă în 1845, care prezintă evenimente istorice îmbinate cu legende. Este inspirată din două legende medievale care ilustrează conflictul dintre două forţe. Introducerea, cu un aer solemn, este o rugăciune pentru salvare, iar a doua temă principală, luminoasă, jucăuşă şi dinamică, ilustrează tărâmul feeric al personajelor din basme. Wagner, creatorul melodiei infinite, este cunoscut pentru vasta creaţie în genul de operă, pe care îl considera singurul gen care reflectă cu autenticitate existenţa umană.

În încheierea programului ascultăm Bruckner - Simfonia a VII-a în Mi Major, o lucrare formidabilă compusă între anii 1881 şi 1885. A fost dedicată Regelui Ludwig al II-lea al Bavariei, iar premiera a avut loc la Opera din Leipzig sub bagheta dirijorului Arthur Niikisch. Simfonia a VII-a a fost cel mai mare succes din viaţa lui Bruckner, iar în prezent, a fost nominalizată de BBC Music Magazine în top 20 cele mai mari simfonii din toate timpurile.

Accesul la toate concertele se face pe bază de Certificat verde sau dovada unui test antigen negativ. La Sala Palatului este organizat un centru de testare, între orele 14.00-18.00 pentru cei care au nevoie în ultimul moment de un test antigen. Spaţiul de testare este organizat de Sanador, care oferă tarife preferenţiale pentru spectatorii Festivalului, atât la acest centru, cât şi în clinicile sale.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.