Spectacolele Eurovision 2018 au avut la TVR 1 o audienţă medie cuprinsă între 138.000 şi puţin peste 260.000 de telespectatori din întreaga ţară, cele mai bune rezultate fiind înregistrate de cea de-a doua semifinală, care a avut loc pe 10 mai şi în care a concurat şi trupa The Humans, reprezentanta României, cu melodia „Goodbye”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Semifinala Eurovision în care a concurat România, urmărită de 261.000 de telespectatori din întreaga ţară

Cea de-a doua semifinală Eurovision Song Contest 2018, care a avut loc pe 10 mai şi în care a concurat şi trupa The Humans, reprezentanta României, cu melodia „Goodbye”, a fost urmărită la principalul post public de televiziune de 261.000 de telespectatori, la nivel naţional.

În intervalul de difuzare 22.00 – 24.14, această semifinală Eurovision a plasat TVR 1 pe locul al şaselea în clasamentul audienţelor, cu 1,5 puncte de rating şi 4,5% cotă de piaţă, potrivit unor date furnizate de Kantar Media România obţinute de News.ro.

Pe primele cinci locuri în acelaşi interval orar s-au clasat, la nivel naţional, Pro TV, cu 6,1 puncte de rating şi 19% cotă de piaţă, Kanal D, cu 4,6 puncte de rating şi 14,3% cotă de piaţă, Antena 3, cu 2,5 puncte de rating şi 7,9% cotă de piaţă, Antena 1, cu 2,4 puncte de rating şi 7,4% cotă de piaţă, şi România TV, cu 1,5 puncte de rating şi 4,7% cotă de piaţă.

Între programele care au fost difuzate de alte televiziuni în intervalul orar 22.00 – 24.14 s-au numărat, în parte sau în întregime, emisiunea „Ferma vedetelor”, Ştirile Pro TV, un episod în reluare din serialul „Las Fierbinţi” (Pro TV), serialul „Dragoste şi ură” şi emisiunea „WowBiz” (Kanal D).

Pe segmentul de public comercial, format din telespectatori din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, semifinala Eurovision de la TVR 1 a obţinut 1,9 puncte de rating şi 6,3% cotă de piaţă. Televiziunea s-a situat pe cel de-al patrulea loc în acest clasament, după Pro TV (6,9 puncte de rating şi 23,3% cotă de piaţă), Kanal D (3,7 puncte de rating şi 12,4% cotă de piaţă) şi Antena 1 (3,1 puncte de rating şi 10,4% cotă de piaţă).

La nivel urban, cea de-a doua semifinală Eurovision difuzată de TVR 1 a obţinut 2 puncte de rating şi 6% cotă de piaţă, televiziunea situându-se pe locul al cincilea în top, după Pro TV, Kanal D, Antena 3 şi Antena 1.

Prima semifinală Eurovison Song Contest 2018, care a avut loc pe 8 mai şi în care România nu a fost reprezentată, a fost urmărită la TVR 1 de 138.000 de telespectatori la nivel naţional, obţinând 0,8 puncte de rating şi 2,3% cotă de piaţă.

Pe intervalul de difuzare 22.00 – 24.12, TVR 1 s-a situat, astfel, pe cel de-al şaselea loc în top, după Pro TV (6,4 puncte de rating şi 18,8% cotă de piaţă), Kanal D (6,3 puncte de rating şi 18,6% cotă de piaţă), Antena 1 (4,9 puncte de rating şi 14,4% cotă de piaţă), Antena 3 (2 puncte de rating şi 5,9% cotă de piaţă) şi România TV (1,8 puncte de rating şi 5,2% cotă de piaţă).

Pe targetul comercial, în acelaşi interval orar, TVR 1 s-a situat, pe 8 mai, pe cel de-al şaselea loc în top, cu 0,7 puncte de rating şi 2,5% cotă de piaţă, după Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 3 şi Naţional TV.

La nivel urban, TVR 1 a ocupat locul 7 în top, cu 1 punct de rating şi 2,8% cotă de piaţă, după Pro TV, Kanal D, Antena 1, Antena 3, România TV şi Realitatea TV.

Finala Eurovision - pentru care reprezentanţii României au ratat calificarea, dar în care Republica Moldova s-a situat pe locul 10 din 26, cu trupa DoReDoS, care a cântat melodia „My Lucky Day” – a fost urmărită la TVR 1, pe 12 mai, în intervalul orar 22.00 – 01.49 de 158.000 de telespectatori la nivel naţional.

Cu această transmisiune, TVR 1 s-a situat pe cel de-al şaptelea loc în top, cu 0,9 puncte de rating şi 3,3% cotă de piaţă. Pe primele locuri s-au clasat Pro TV, cu 4,6 puncte de rating şi 17,3% cotă de piaţă, Kanal D, cu 4,5 puncte de rating şi 17% cotă de piaţă, România TV (1,7 puncte de rating şi 6,4% cotă de piaţă), Antena 1 (1,6 puncte de rating şi 6% cotă de piaţă), Antena 3 (1,2 puncte de rating şi 4,6% cotă de piaţă) şi TVR 2 (0,9 puncte de rating şi 3,5% cotă de piaţă).

Între cele mai urmărite programe din acel interval orar s-au numărat, în totalitate sau în parte, filmele artistice „Justiţiarul/ Punisher” şi „Cel mai îndrăgostit bărbat”, la Pro TV, dar şi „Exatlon”, „Bravo, ai stil!” şi Ştirile de la Kanal D.

Pe segmentul de public comercial, spectacolul a situat TVR 1 pe locul 4 în top, cu 1,1 puncte de rating şi 4,7% cotă de piaţă, după Pro TV (7,2 puncte de rating şi 30,2% cotă de piaţă), Kanal D (3,1 puncte de rating şi 12,9% cotă de piaţă) şi Antena 1 (2,3 puncte de rating şi 9,5% cotă de piaţă).

La nivel urban, finala Eurovision a poziţionat TVR 1 pe locul al şaselea în clasament, cu 1,3 puncte de rating şi 4,7% cotă de piaţă, după Pro TV, Kanal D, Antena 1, România TV şi Antena 3.

Televiziunea Română a transmis în direct şi în exclusivitate spectacolele Eurovision 2018 de la Lisabona, pe TVR 1, TVR HD şi TVR+. Finala a fost transmisă şi pe TVR Internaţional. 

Conducerea Televiziunii Române a fost criticată, în Comisia de Cultură, la audierea de marţi, pentru echipa numeroasă trimisă la Lisabona, suma cheltuită pentru deplasare fiind de aproximativ 50.000 de euro, căreia i s-a adăugat taxa de participare de aproximativ 150.000 de euro.

În plus, miercuri, senatorul Vlad Alexandrescu, fost ministru al Culturii membru al aceleiaşi comisii din Senat, a publicat un mesaj pe contul său de Facebook: „200.000 de euro am dat din banii noştri pentru ca Doina Gradea şi «famiglia» TVR să se plimbe prin Lisabona, să vadă Eurovision din public şi să se mai relaxeze după o perioadă plină de dificultăţi în România, în condiţiile în care România nu s-a calificat în finală”.

„TVR are încă în anumite momente din zi mai mulţi angajaţi decât spectatori, iar spaţiul de emisiune se acordă de cele mai multe ori după preferinţe politice. Dar ce contează toate acestea când eşti încă la vârful carierei, important este să te simţi bine, nu să dai seamă gurilor rele”, a adăugat el.

Delegaţia televiziunii publice a constat din 24 de membri, dintre care 6 au reprezentat trupa The Humans. Între cei 18 s-au numărat Doina Gradea - preşedinte-director geenral, Cristian Zgabercea - manager de proiect, Cătălin Căţoiu - producător etapa internaţională, Cristian Georgescu - gestionarea eficientă a cheltuielilor, Iuliana Marciuc - şef de delegaţie, doi jurnalişti şi doi responsabili de comunicare, între care Smaranda Vornicu - Shalit, ce face parte şi din Consiliul de Administraţie al TVR.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.