Euronews, important canal de ştiri din Europa, a semnat un parteneriat cu Universitatea Politehnica din Bucureşti (UPB) pentru a lansa Euronews România, un canal de ştiri nou, independent destinat publicului vorbitor de limba română.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Euronews România este filiala mărcii Euronews, care va livra ştiri locale, regionale, naţionale şi internaţionale prin TV şi platforme digitale, se arată într-un comunicat al instituţiei.

Euronews România este primul proiect de acest tip lansat în Uniunea Europeană şi va fi construit pe baza unei televiziuni deja existente - UPB Sigma TV.

Noul canal de ştiri va avea propria echipă de jurnalişti şi corespondenţi din toată România, dar şi de la Bruxelles, care vor lucra conform valorilor Euronews, precum independenţa, imparţialitatea şi linia editorială „All Views” (Toate Perspectivele) a canalului.

Până la lansare, echipa va ajunge la peste 100 de angajaţi la nivel local.

Euronews va distribui conţinut către Euronews România, care va fi difuzat pe platformele mass media româneşti alături de conţinutul original produs de canalul local. Euronews România va utiliza preponderent conţinutul editorial al Euronews care se referă la Europa, în timp ce Euronews va prelua conţinutul realizat local în articolele referitoare la România.

Mihnea Costoiu, rectorul UPB, a declarat: „Obiectivul nostru strategic este să răspundem provocărilor pe care societatea le aşază în faţa noastră. Misiunea noastră nu se opreşte la a transmite cunoştinţe, la a forma competenţe şi abilităţi sau a realiza proiecte de cercetare. Avem de asemenea responsabilitatea de a forma cetăţeni angajaţi în societate, cu spirit critic, de a promova libertatea informaţiei, valorile democratice şi europene. Mai mult, crearea unei comunităţi în jurul universităţii, bazată pe valori cum ar fi incluziunea, cooperarea, comunicarea şi solidaritatea, este esenţială”.

Prin acest demers, a subliniat el, obiectivul este de a aduce o voce puternică, dinamică şi obiectivă pe piaţa media din România.

„Credem că, oferind jurnalism de calitate şi informaţii echidistante unui public care are nevoie de ele mai mult ca niciodată, Euronews România este nu numai o realizare media, dar şi o iniţiativă educaţională”, a mai transmis Costoiu.

Michael Peters, CEO al Euronews, a declarat: „Suntem foarte mândri de acordul la care am ajuns cu UPB. Am găsit un partener de încredere pentru un proiect ambiţios. România are o piaţă media foarte competitivă, cu mai multe canale de ştiri deja existente. Totuşi credem că Euronews România va livra o ofertă care lipseşte astăzi în peisajul media naţional. Complet imparţial, înrădăcinat în ADN-ul nostru European, Euronews a oferit întotdeauna o perspectivă distinctă asupra ştirilor. Ca întotdeauna, Euronews România va oferi, cu obiectivitate, echilibru şi acurateţe, o perspectivă puternic europeană asupra ştirilor”.

Într-o mişcare strategică prin care urmăreşte să devină prima „media globală” din lume, Euronews a semnat în ultimii doi ani acorduri de afiliere cu grupuri media şi de telecomunicaţii care doresc să construiască un canal de ştiri independent de încredere în ţara lor.

Euronews este un canal de ştiri internaţional de top şi una dintre cele mai cunoscute şi mai de încredere mărci de ştiri care operează în întreaga Europă. La nivel mondial, Euronews este difuzat în 160 ţări şi distribuit în aproape 400 de milioane de case - inclusiv în 67% din
locuinţele din Uniunea Europeană şi Marea Britanie. În fiecare lună, Euronews ajunge la aproximativ 150 milioane de oameni, atât pe canale TV, cât şi platforme digitale, conform Global Web Index (Q1, 2020).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.