MINA, muzeul de artă imersivă din România, lansează în 16 mai un nou spectacol educaţional: „Dinozaurii - O călătorie imersivă în lumea preistorică". Show-ul reprezintă o incursiune în întreaga perioadă mezozoică, Triasic, Jurasic şi Cretacic, în care protagoniştii sunt proiectaţi într-un mod impresionant, pe o suprafaţă de 400 metri pătraţi, cu proiecţii 360, oferind astfel publicului o experienţă completă şi captivantă, în habitatul de acum sute de milioane de ani, anunţă organizatorii.

Spectacolul este împărţit în 4 capitole: „Trezirea", „Explozia Vieţii, „Adâncurile Apelor" şi „Regatul Preistoric" şi prezintă peste 30 de specii de dinozauri şi reptile marine diferite, de la Ihtiozaur, plesiosaurii şi mozozauri, la bine cunoscuţii T-rex, Triceratops, Diplodocus şi Stegozaur şi dinozaurii aviari, Pterodactil, Quetzalcoatlus şi Arheopterix. De asemenea, naraţiunea prezintă dinozaurii şi în rolul de părinţi, aducând în scenă momentul eclozării unui pui, joacă acestora şi tandreţea din cadrul unei familii.

Aceasta este prima producţie proprie pe care MINA o lansează într-un nou spaţiu media, „New Media Space", realizat de o echipă amplă, formată din mai multe studiouri şi specialişti independenţi, care au lucrat la acest proiect extrem de complex din punct de vedere al animaţiilor dinozaurilor, dar şi al imaginilor realiste. Sub îndrumarea talentatei scenariste Anca Manolache de la VÂNĂ Studio, experienţa vizuală a fost adusă la viaţă de către Michael Mircea, Noetic Studio, împreună cu Valentin Mladin şi XD, care au creat grafica 3D şi mediile virtuale de excepţie. Animarea şi riggingul personajelor principale au fost realizate cu măiestrie de către Alex Doiciu de la Emitter Studio, în timp ce Adrian Neacşu s-a ocupat de animarea şi riggingul altor personaje. Producţia muzicală a fost asigurată de producătorii muzicali: Andrei Ştefanovici, compoziţia muzicală, iar efectele sonore şi montajul au fost realizate de Ştefan Damian. Informaţiile educaţionale ce susţin partea vizuală,  disponibile în română şi engleză, sunt realizate de naratoarea Camelia Chenciu. Colaborarea lor a adus în scenă un spectacol pus în valoare prin proiecţii ce vor avea loc atât pe tavan şi podea, cât şi pe pereţii cu o înălţime de 5.5 metri.

Evenimente

12 iunie - Maratonul Energiei. Parteneri: ACUE, Hidroelectrica
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate

„Dinozaurii - O călătorie imersivă  în lumea preistorică" invită audienţa într-o călătorie prin timp, începând cu trezirea misterioasă a lumii preistorice, marcată de sunete ancestrale şi imagini care dezvăluie diversitatea şi frumuseţea acestui univers străvechi. Spectatorii sunt martorii unor momente critice, cum ar fi migraţia dinozaurilor, urmată de explozia de viaţă în urma căreia se dezvoltă creaturi fascinante şi peisaje incredibile. În mijlocul acestor aventuri preistorice, vizitatorii sunt purtaţi în adâncurile oceanului preistoric, unde descoperă lumea misterioasă a creaturilor marine din acea epocă îndepărtată. Fiecare moment este conectat printr-o tranziţie fluidă, inclusiv întâlnirea cu plantele şi florile străvechi ce colorează această călătorie.

„Cu acest spectacol ne propunem nu doar să distrăm, ci şi să educăm, oferind tuturor categoriilor de vârstă, de la cei mai mici până la cei mai în vârstă, oportunitatea de a învăţa despre istoria Pământului şi despre fascinantul univers al dinozaurilor. Prin interacţiunea directă şi participarea activă, dorim să inspirăm curiozitatea şi să stimulăm imaginaţia copiilor, într-o călătorie plină de informaţii noi. Accesibil familiilor şi grupurilor organizate, acest spectacol este conceput pentru a aduce împreună comunităţile într-o experienţă memorabilă şi educativă în ceea ce priveşte noţiuni de paleontologie şi ştiinţele naturii", spun fondatorii MINA.

În plus faţă de spectacolul imersiv, MINA dezvăluie şi o colecţie specială de tricouri cu realitate augmentată. Prin intermediul reţelei de socializare Instagram, purtătorii acestor tricouri vor putea să scaneze articolele vestimentare şi să asiste la o experienţă audio vizuală fascinantă: dinozaurii prind viaţă în faţa ochilor lor. MINA a selectat patru specii de dinozauri pentru această aventură neobişnuită: Triceratops, Brachiosaurus, Quetzalcoatlus şi Tyrannosaurus Rex.

Cu această nouă producţie, MINA continuă să redefinească conceptul de artă şi edutainment imersiv şi să ofere publicului său experienţe unice şi memorabile. Durata spectacolului este de 23 de minute, iar preţul unui bilet este de 30 de lei pentru o persoană şi 25 de lei pentru grupuri.