Compania TV ale cărei baze au fost puse de Jeremy Clarkson, James May şi Richard Hammond a înregistrat un profit de peste 8 milioane de lire sterline după primul sezon al show-ului ”The Grand Tour”, difuzat pe Amazon, potrivit The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În 2015, Clarkson, Richard Hammond, James May şi Andy Wilman, fostul producător executiv al ”Top Gear”, au semnat un contract pentru a crea trei seriale care să rivalizeze cu show-ul BBC2. La acel moment a fost vehiculat că suma cuprinsă în acord este de 160 de milioane de lire sterline.

Echipa a înfiinţat atunci W Chump & Sons, titulatură care combină numele lor.

Primul serial din ”The Grand Tour”, care a cunoscut o audienţă record pe Amazon, a avut 13 episoade, care au fost difuzate din noiembrie până în februarie.

Evaluarea arată că W Chump & Sons a realizat 8,39 de milioane de lire sterline, profit fără plătirea taxelor, de la înfiinţarea în noiembrie 2015 şi până la finalul anului trecut.

Profitul final a fost de 6,7 milioane de lire sterline. Compania britanică a plătit taxe în valoare de 1,67 de milioane de lire sterline. 

W Chump & Sons are 20 de angajaţi, în afara celor patru directori, care au un salariu total de 3 milioane de lire sterline. Acest lucru indică faptul că aceste fonduri au fost plătite de Amazon, cel puţin pentru realizarea primului serial, ceea ce înseamnă că valoarea totală a celor trei seriale este mai mică decât 160 de milioane de lire sterline.

Amazon, care a lansat recent trailerul celui de-al doilea serial, a refuzat să comenteze termenii de achiziţie.

”The Grand Tour” a ţinut prima pagină a ziarelor după ce Richard Hammon a suferit două accidente în timpul filmărilor. Primul a fost un uşor incident cu o motocicletă, în Mozambic, însă al doilea a fost serios - maşina în care se afla s-a răsturnat şi a luat foc.

Clarkson a scris atunci pe Twitter, după ce Hammond a fost dus la un spital din Elveţia, ţară în care filmau episodul respectiv, că accidentul a fost ”cel mai mare şi mai înspăimântător” pe care l-a văzut vreodată.

Anul trecut, Clarkson şi colegii săi au lansat DriveTribe, o reţea de socializare dedicată pasionaţilor de motoare, cu finanţare proprie şi susţinută de investiţii de aproximativ 10 milioane de lire sterline din partea unora ca 21st Century Fox şi Jim Breyer, unul dintre primii finanţatori a Facebook. După doar şase luni, reţeaua a rămas fără directorul executiv, Ernesto Schmidt.

În anul 2015, Jeremy Clarkson a fost suspendat şi apoi concediat de BBC, după ce l-a agresat fizic pe Oisin Tymon, unul dintre producătorii emisiunii ”Top Gear”. Richard Hammond şi James May au demisionat la scurt timp după aceea.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May au fost înlocuiţi de BBC în calitate de prezentatori ai emisiunii ”Top Gear” de Chris Evans - prezentator de radio - şi Matt LeBlanc - unul dintre protagoniştii serialului ”Prietenii tăi/ Friends”.

La BBC, Clarkson a câştigat milioane de lire sterline în urma succesului imens înregistrat de ”Top Gear” prin compania Bedder 6.

Pe măsură ce popularitatea ”Top Gear” a crescut - este cel mai mare brand al BBC, cu vânzări de DVD-uri, cărţi şi alte materiale promoţionale în valoare de 50 de milioane de lire sterline anual - Clarkson a primit mari sume de bani care se regăseau în fiecare an în registrele companiei.

După mai multe răfuieli în public, BBC Worldwide, care a înfiinţat Bedder 6 pentru a-i ţine aproape pe Clarkson şi Wilman, a preluat controlul total al companiei în 2012.

Hammond şi May nu au fost acţionari ai Bedder 6, însă primeau o parte din profiturile comerciale ale ”Top Gear”, pentru promovarea show-ului la nivel global, ca parte a unui acord semnat în 2012 prin care continuau ca prezentatori.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.